ihoptryck boggie??

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
XC 600 -00
Om jag hoppar typ en meter bara och sen landar så måste jag kliva av och lyft upp så boggien kommer upp.Men om tjejen kör den en heldag efter led så behövs de aldrig! Vad kan de va som gör att den fastnar? den bakre dämparen är renoverad nu i år + att den är ombyggd.. nåt svetsat hål i dem tydligen.. sen resten vet jag inte!

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
låter som dom behöver renoveras igen, eller så kanske fjädrarna är slut.
är den hårt ihoptryckt så du måste bryta upp den med våld?
min sjunk ihop och kom inte upp, då var en fjäder av så bytte till extra förstärkta så blev de mycke bättre :)

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja de ska nog göras kanske för dämparna e renoverade för typ 4 vveckor sen så de e nog inte dem! tack för svar!

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
ja de ska nog göras kanske för dämparna e renoverade för typ 4 vveckor sen så de e nog inte dem! tack för svar!
Hände det plötsligt att den började kärva?
Kan ju vara dämparn i alla fall, behövs ju bara ett jätte liten skada på en o ring så läker den ju...

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Har läst här på forumet nått i stil med. Om genomslagsgummit är dåligt kan saxen gå ihop för mycket så den låser sig. Kan det vara nått sånt som händer för dig?

Mvh/ Patrik

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Har läst här på forumet nått i stil med. Om genomslagsgummit är dåligt kan saxen gå ihop för mycket så den låser sig. Kan det vara nått sånt som händer för dig?

Mvh/ Patrik

de där ska jag kolla nån dag! ser ju inte ut som dämparen läker iaf.
ska kolla fjädrarna och gummit där! tack för svar!!!

R0xic

Välkänd medlem
10 apr 2009
382
0
16
Vännäs
Testa montera nyare fjädrar ifall du har en gasfjäder i boggin kan det vara gasbrist kanske