hur tar man isär sekundären?

deddo

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Umeå
Äre nån som vet hur fan man särar på sekundär variatorn på en Polaris -89? jag har tagit lös variatorn från axeln, tagit lös låsringen och brickan på baksidan, men sen då? hur/vad ska man göra för att få lös helixen? äre ingen som har nå sprängskisser på det här?
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
``Rost´´

Den har med största sannolikhet rostat fast
Spraya med mos2 eller liknande , se till att
smörja axeln som helixen sitter på sen .
Hoppas du får bort den.

mvh Bosse............
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Helix

Titta polarisindustries.com där finns bilderna på allt , det är nyare maskiner men det är ju likadant.
Bosse. XCR 600 SE -97
 

deddo

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Umeå
löst

tack för tipsen, men det var inte det som var problemet, eller det var lite rost där, mend et var grader på axeln helixen sitter på men när jag slipat till dom gled den ut ganska så lätt.... Jag tycker att jag har hört nå gnissel frånd en delen av motorutrymemt när jag har kört ( inget på tomgång vad jag har kunnat höra) Vad tror ni det kan vara? jag har nyss bytt drivaxellagret så det äre inte....
vars på polaris hemsida finns bilderna? menar du sprängskisser? dom vet jag redan av...
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Helix

Vad har du för mail addres ? Så kan jag skicka en
bild på sekundären (sprängskiss)
 

deddo

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Umeå
mail..

par.k@sofiehem.ac är min mailadress, du får hemskt gärna skicka skissen, har du inga fler på övriga delar av skotern, eller någon liknande modell.....?