Hur ska oljepump stå rev 600 ?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hallå, tycker min rev drar nå otroligt med olja, så undrar hur ska oljepumpen "stå" eller några andra inställningar ? något måste vara galet.

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Har du kollat så att pumparmen går tillbaks när du släpper gasen, så den inte fastnat i något läge?

Är inte säker på hur det är på din maskin men på min förra rotax var det ett streck på pumparmen som skulle linjeras med ett streck på pumphuset.

skinky

Medlem
25 jan 2010
42
0
1
ovik
orka inte starta ny trån då jag frågar här, har renegade 700 02 något sträck att linjera mot? hittar inte

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
När jag var ur med min rotax 670 och renoverade den så kallibrerade jag in pumpen så strecken var linjerade! Efter det åt den stifft och fick på tok för mkt olja! ställde då ner pumpen litegrann och efter det var allt frid och fröjd!

R

RevMan

Oljepumpen ställer man genom att mäta hur mycket det går att dra isär vejerjusteringen när gasglappet är borta, orginalverktyget är som en liten kil som man sätter i gashandtaget för att få bort glappet, sen så är det ett block som har rätt mått som man sätter i justeringen så man slipper mäta.

Sen så kan dessa maskiner lida av att oljepumpen tjärvar och inte går tillbaka helt, då sätter man en fjäder i chassiet under vänster förgasare som drar tillbaka oljepumpsarmen.

Wikstrom

Välkänd medlem
24 aug 2010
452
2
16
Boden
finns 3 markeringa på pumparmen, en på pumpen, först två raka sträck med ett mellan rum på 1 - 2 mm och sen en prick lite högre upp 2mm från övre sträcket hur ska det stå när throttlarna är i botten?