Hur pluggas bypasskanalen

RMK

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Hur pluggas bypass kanalen i förgasarna på en RMK 700 -99 med Kehin, sänker det bränsleförbrukningen?
 

rgd

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Rund tandpetare

Det finns ett hål framför (mot motorn till)munstycket där nålen går ner. Där skall du sticka ner en rundsvarvad tandpetare. Tag en på närmaste restaurang. Tryck ned den ganska hårt men utan att den går av. Klipp sedan av så att den sticker upp ca 3-4mm det kan vara bra att ha något att ta tag i om du vill ta bort den igen.

Jag har provat det för att få bort oönskade "bluddringar" men det hjälpte inte mycket. Har nu skaffat och monterat Boost Bottle och ett Powerpack. Jag har fått en ny skoter och rekomenderar alla med problem att göra det. Min skoter, en 600sks -99 med kehingasare, hade ett mycket svårt varvtalsområde mellan 5000 och 5500 då den gick mycket orent speciellt vid varmare väder. Alla problem är nu som bortblåsta.

 

RMK

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Boost Bottle och Powerpack

Jag har nu monterat Boost Bottle och Powerpack och visst problemet med "bludder" är betydligt mindre, för att inte tala om bränsleförbrukningen den sjönk från 4,8 till 2,6 liter per mil vid hårdkörning! Skaplig pay off på den investeringen!
 

Evoedge

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Kul!

Se där! Det var kul med feedback även om jag inte är utrustad med en RMK (längre), så kan det vara högintresant för andra. Se och lär everybody!!
 

Ricoh

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
RE: Boost Bottle och Powerpack

Detta låter MYCKET intressant!!
Sitter med nyinköpt RMK800 -03 och har klurat på vinster gällande minskad bränsleåtgång och eventuell effekthöjning i låg och mellan-registret med Boost Bottle och Powerpack.
Nästa fundering är förstås om denna markanta minskning av bränsle åtgång på något sätt skadar motorn då den inte får/tar lika mycket som förrut? (novis i ämnet= dumma frågor...)

 

Ricoh

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
RE: Boost Bottle och Powerpack

Har nu vetskap om att Powerpack passar på Keihinförgasare och inte på Mikuni flatside förgasare vilken RMK 800 VES -03:an är utrustad med.
(man lär sig nåt nytt varje dag...)