Hur mycket toe out på 36" framvagn?

Hiller

Välkänd medlem
14 jan 2014
246
0
16
Malå
Tjena
Är det någon vänlig själ som har en rak, o-krockad summit xm med 36" framvagn som kan gå ut och mäta hur mycket toe out ni har? Mäta cirka en decimeter framför spindeln samt en decimeter bakom spindeln till mitt på skidorna. Det brukar finnas "fack" på skidan så om man lägger tumstocken mot en sån och mäter borde det bli bra.
Har nämligen varit in i både en sten på vänster sida där en del grejer blev bytta på framvagnen och sedan ett träd på höger sida där en himla massa grejer blev bytta så nu är skotern spikrak men styrstagen är lite "hej-kom-och-hjälp-mig"
Blir tokig när man justerar på garagegolvet och tycker det ser OK ut och när man sedan far ut och kör så känner man att det Inte blev bra :eviltongue::amuse:

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
267
83
Skellefteå
www.instagram.com
Ett tips. Lägg en lång rak bräda(45x90) längst mattan som går förbi skidorna. Gärna två brädor som är raka så underlättar det, alltså en på varsin sida. Se till att hålla styret stumt & rakt vid justering.
Brukar som regel sätta typ en cm differans bak mot fram på skidorna. Behövs verkligen inte mycket. Det viktiga är ju att få dom likvärdiga bägga sidorna.

Hiller

Välkänd medlem
14 jan 2014
246
0
16
Malå
Det var ett bra tips, det ska jag testa
Du mäter alltså bara från skidorna in mot brädorna och ställer dom likadant med typ en centimeter toe out?
Förhoppningen är väl då att skidorna är raka

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
619
11
18
Jag brukar lägga max 5mm toeout mätt så långt ut som möjligt på skidan (bra referens punkter)