Haha, kollade upp mina munstycken igår 430 var dem på så alltså nerbestyckad 15 snäpp, och drar soppa som ett såll tycker jag, har inte gjort några exakta mätningar men mätarn går bra fort neråtPro xr 800 allt mellan 2-3 liter milen orginal, dock nerbestyckad två steg på huvudmunstycket. fick den aldrig att dra över 3 liter milen. Nu tikka portad med SLP single och v-force 3 reeds ingen skillnad i förbrukning :biggrin1:
Pro xr 800 allt mellan 2-3 liter milen orginal, dock nerbestyckad två steg på huvudmunstycket. fick den aldrig att dra över 3 liter milen. Nu tikka portad med SLP single och v-force 3 reeds ingen skillnad i förbrukning :biggrin1:
2,5 - 5 liter. 5 liter är endast vid lek eller längre sträckor i djup puder då den jobbar för fullt annars en vanlig dag blandad körning runt 2,5 - 3,5 beroende på gasreglaget positionsjälv tycker jag att det är en acceptabel siffra med tanke på storlek och hur gas glad man själv är.
Jag åker 460 just nu men ska prova mig ner till 450. Jag får fina och jämna avgasvärden på avgastempen nu, kanske törs gå ner ett steg till. Och det är viktigt att köra med rätt konservativ bestyckning på singelpipan annars ger den inte den effekt som utlovas. Och visst fan går det att mala igenom en 3.5-4 liter milen vid fullgas lek ute i snön, helt klart. Men jag räknar på ledkörning med av och på fullgas och då får jag kämpa för att få över 3 liter milen. 450 mj sitter det i pro x x2 och xr 800an orginal 03-04a. så kör man med 430 i nu så har man inte bestyckat ner 15 snäpp :biggrin1:vilken bestyckning kör du på?