Om jag var du så skulle jag byta tätningar, lager o fylla fett om du har 800r.
Har diskuterat detta ämne med en del olika killar som renoverar vevaxlar och block i detta land, och svaren skiljer sig, vissa förespråkar att borra egna oljekanaler, men vissa tycker att det gör varken till eller från.
Gjorde detta ingrepp på min gamla 800HO med gott resultat, men då ska man ha i åtanke att jag gjorde detta ingrepp efter ett haveri, körde sedan kanske 2-300 mil innan jag sålde iväg den, och på dessa få mil hinner knappast lagren haverera än vilken smörjning man har, och jag tror lite att så är nog fallet för mångar som förespråkar oljekanaler, de hinner inte köra 700-1000 mil för att verkligen bevisa att ingreppet har gjort skillnad.
Om nu brp har denna lösning för att kunna dra ner på oljeförbrukningen och på så sätt få bättre avgaskrav så är det nog fördelaktigt att blanda någon % extra olja i bränslet för att försäkra en bra smörjning, samt att ha bra uppsamlings "ränna" i blocket som leder oljan som rinner ner ifrån spolkanalerna till kanalen när motorn stängs av.