Hur lång tid brukar USPS First Class Mail International brev ta från USA?

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Jag beställde membran till min bränslepump via Ebay från USA och det är ju så litet så det skickas som ett vanligt brev med USPS First Class Mail International.

Någon som har en hyfsad uppfattning om hur lång tid det brukar ta? Är det en vecka eller en månad?

Det jag beställde var membransatsen till en Polaris femkantig (pentagon) bränslepump, (tydligen samma som till Arctic cat).

Kostade 77:- med frakt.:)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290526521454&viewitem=

Skoterbutikerna här i Umeå kunde inte ens beställa dessa membran utan ville sälja en komplett pump. :(

Bengans motor hade membranen men tog 350:- plus frakt. :(

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
3 dar tog min variator som skickades i en flat rate box, beror väl lite på om dom slinker igenom tullen smidigt också. Men såna småsaker borde absolut gå igenom.

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
OK, var det skickat som express eller var det vanligt USPS First Class Mail International?

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Vanligt first class, kollade tillbaka i historiken nu det lämnade usa på natten till torsdagen och jag kunde hämta ut det på måndag morgon. Och min beställning var lagd under onsdagen. Så från beställning till uthämtning var det 5dar för mig, fortare än flera ställen man handlat grejer från i sverige.

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Låter bra!
Det blev lite halvakut med membranen men vill ju inte gå och köpa en ny bränslepump om membranen hinner komma innan nästa helg.

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Det brukar ta tre eller fyra arbetsdagar. Går alltså att få till helgen när man fått nåt strul och beställer söndag kväll.

TT-Boy

Aktiv medlem
28 feb 2011
50
0
1
Det tog 3 veckor för mig att skicka ett kuvert med en toppackning. höll på att bli galen till slut.

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Var det USPS som tog den tiden eller var det avsändaren som tog 3 veckor på sig att få iväg brevet?

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Om det brevet var ett express så var det ett helt extremt undantag. Express tar inte så lång tid, någonsin.

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Vanligt "USPS First Class Mail International" är inte express, det finns USPS express också.

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Fick paketet i brevlådan idag iaf!

Otroligt snabbt måste jag säga! :) Beställde på Söndag kväll och fick det på Onsdag.

Kan verkligen rekommendera att beställa från USA när frakten är snabbare än inom Sverige och priserna är en femtedel på membran jämfört med här hemma. (77:- med frakt från USA mot 350:- +frakt från Bengans).