Hur i h-e får jag lös primären...

Exelv

Välkänd medlem
1 jan 2000
126
0
6
60
Kramfors
..på min indy 650? Jag har dragit åt avdragaren så jag är blå i ansiktet :) Någon som har några knep?


 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Prova att klappa till på avdragarens huvud med en liten slägga, då borde det lossna. men slå inte allt vad du kan och slå i riktning in mot motorn inte uppifrån och ner=)
 

RacerX

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
Ett annat tipps kan ju vara att använda en muttermaskin å dra med....i och med att muttermaskinen "slår" så kan ju dom vibrationerna göra att det släpper
 

Exelv

Välkänd medlem
1 jan 2000
126
0
6
60
Kramfors
Fick lös den nu :7 Tack för hjälpen! Vad använder man för att smörja in variatorn med & vilka delar smörjer man?
 

Magnus Umeå

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
blev tipsad om att man kan använda "torr" teflon på spray burk kommer inte ihåg vad det hette kan det vart trickflow ???

Mvh Magnus
 
D

Dr_Kjelle

Avdragarna suger ju nå rent fruktansvärt. Skaffa en bilt med samma gäng som avdragaren. Tejpa gängtape på denna gäng, tippa upp skotern och fyll "bulthålet" med vatten allt glykol och vatten tills ca 1 - 1,5 cm till kanten. Skruva nu ned bulten med gängtape på och variatorn kommer på detta sätt att lossna hjur lätt som helst av "hydraultrycket"
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
[Uppdaterat: Senast editerat den 04-Dec-02 kl 09:45 PM (CET)]Motorvariatorn ska du inte smörja alls. Allt ska vara torrt och rent. Nya bussningar, rullar, pinnar och glidklackar gör susen men kostar därefter.

PS: Avdragarna för ~150 kr suger verkligen. Min har blivit alldeles sned när en polare skulle dra lös en variator som aldrig varit av förr.