Nog törs du köpa en, köper du hos handlare så har du oftast typ 3-6 mån garanti trots att "nygarantin" gått ut. Se bara till att kolla allt som är gjort på den. Alla 800cfi från 08-09 ska vara uppdaterade med nya kolvar, topp, slutburk och ves-fjädrar. Om detta inte är gjort så får du det hur som helst fixat gratis hos åf. Kolla dämparna om dom är renoverade, mina säckade ihop efter 60-70 mil, fick dom renoverade och schimsade som tur var gratis trots att polaris ej godkänner det som garantirep.
Räkna inte med att den är bränslesnål bara för att det är insprutning, min tar lika mycket som men gamla edge 800 -01 som var fetbestyckad, dvs allt från 2,5-3 liter vid snällt puttrande på led till runt 5 liter vid "normal" körning. Men å andra sidan så köper man ju knappast en 800 med 150-160 hästar för att man vill köra billigt utan för att man vill ha kul på en maskin som går utav fan

Enda nackdelen med 800cfi är mapp problemet, men polaris jobbar just nu på att utveckla en mapp som är testad i trakterna runt umeå, den kommer att släppas inom kort.. Ett tips är att köra på ngk stift istället för skit champion som dom har original, då får du bort ca 50-60 procent av bluddret. Jag kör just nu på NGK BR9EIX (iridium-stift) och den går betydligt renare med dom. Dock så är dom inte gratis (253 kr styck) men frågar du mej så är dom värd varenda krona..