Hur får jag bort knastrena?

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
34
Östersund
Hej!

Ja håller på att plocka bort mina kolvar men de tog stopp när ja skulle få ur kolvbulten, ja fattar inte hur jag ska få bort låsningarna(knaster om jag förstått rätt)
En bild kanske förtydligar:

Jag har alltså ringat in öppningen på låsringen med rött.
Varför är det inte en liten uppåtgrej som man kan ta tag i med en tång, kolvarna jag ska byta till har såna...
Tacksam för snabba svar :)

Mvh// Leijon

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Ta en mejsel eller något och tryck på ena kanten av knastret så du snurrar den i skåran. Snurra den till ena kanten av knastret sticker ut i den lilla öppningen i kolven (Är väl en öppning i skåran som är i kolven?). Sen är det bara ta en tång och lyfta samt snurra lite på knastret. Bättre o använda en tång än en mejsel eftersom det lätt vill sprätta iväg.

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
34
Östersund
Det är en kolv till min Indy 500 för att svara på den frågan. Ska prova peta med nåt litet, kniv eller liknande. Men någon skåra har jag inte sett.
Tackar för dom snabba svaren :D

B

Biosteel

Det är en kolv till min Indy 500 för att svara på den frågan. Ska prova peta med nåt litet, kniv eller liknande. Men någon skåra har jag inte sett.
Tackar för dom snabba svaren :D

snopro kolvar ? e motorn lutad på dom oxå ?:ciao:

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
34
Östersund
Nej du Wenna de finns ingen öppning i kolven men ja ska undersöka saken närmare. Ursäktar om jag har varit otydlig...

Black_rider

Välkänd medlem
25 jul 2006
106
0
6
35
sundsvall
Du får gärna visa vad jag har missat
Varför är det inte en liten uppåtgrej som man kan ta tag i med en tång, kolvarna jag ska byta till har såna...

Mvh// Leijon

typ det du har missat?

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Hade exakt så där på mina kolvar, och nyare kolvar brukar ha ett urfräst spår som man kan få in en mejsel under knastrerna o sprätta lös. Sluta med att ja tog spetsen av en kniv och stack ner på utsidan av ett knaster och bände upp det

Ge bara inte upp så får du ut dom till slut.

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik

Mvh// Leijon

typ det du har missat?
Näe, han har ringat in öppningen på låsringen. Inte öppningen i kolven, för nån sån finns det inte. Han kan alltså inte ta tag i ringen nånstans

Jag citerar dig och uppmanar att göra det istället...

Då tycker jag du ska ta och läsa inlägget en gång till!

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Jag citerar dig och uppmanar att göra det istället...
Att du orkar...
Du påstod efter mitt inlägg att han skrev att det inte fanns någon öppning men om du läser inlägget så skriver han inget om att det inte finns någon öppning. Färdigdiskuterat.