hur fäster jag en bensindunk på min tnt ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Skulle vilja ha lite tips på hur man kontruerar ett smart och lätt fäste för en 5-10L reservdunk bakom dynan på en mxz tnt 09 ? Vill inte betala xantal hundr/tusenlappar för skidoo orginal fästen :)

motor ålle

Välkänd medlem
26 nov 2006
266
0
16
Ö-VIK
ta bara två sånnahära eeh.. kommer inte på men dom ser ut som ett U med gånga på båda ändarna sen borrar du hål i tunneln en mutter på ovansidan och en under sen sätter du fyra sånna i en fyrkan, sen kan du bara ta spännband eller något och spänna fast dunken med i dom:) blev kanske lite komplicerat men säg till så får jag förklara lite enklare:p

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
ta bara två sånnahära eeh.. kommer inte på men dom ser ut som ett U med gånga på båda ändarna sen borrar du hål i tunneln en mutter på ovansidan och en under sen sätter du fyra sånna i en fyrkan, sen kan du bara ta spännband eller något och spänna fast dunken med i dom:) blev kanske lite komplicerat men säg till så får jag förklara lite enklare:p
surrningsöglor

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele

U-klammer! Dom finns i många olika storlekar på typ Mekonomen!