Hur byta munstycke edge 800 03 ???

gavleboo

Medlem
21 okt 2009
12
0
1
Tog bort luftburken å kikade.
Som jag är van med andra förgasare så brukar de vara en mutter under som man tar bort för att komma åt munstyckerna, men de verkar vara lite knepigare här.
Någon som vet?.

Roger

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Tror nog du måste bort med "koppen" locket under förgasaren för att byta, brukar sitta med 4st stjärnskruvar i hörnen.

gavleboo

Medlem
21 okt 2009
12
0
1
ok, men vad är det för slangar under kopparna.
antar att man tar bort dom och sen skruvar loss förgasarna från insugsgummit och vänder på dom för att komma åt. ???

Roger

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag tog lös hela gasaren, mycket lättare att komma åt då.. Sen är det bara att skruva lös koppen och sne har du munstycket innanför

gavleboo

Medlem
21 okt 2009
12
0
1
ok, får prova med det.
Ska kolla vad det sitter för storlek idag.
Luftburken va rensad men jag har satt tillbaka till orginal, å då kanske jag får gå ner i munstyckena.
Kan vara bra att veta hur man byter, då jag kommer ha den kvar vid husvagnen i vinter.
Har nyligen köpt den så det kan vara bra att ha lite koll.:)

Roger

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
alltså... har inte 03orna oxå rack mikuni gasare? då behöver du bara lös med bottenpluggen för att byta mainjet (huvudmunstycke).. jag tvivlar att du behöver byta lågfarten så du behöver inte lsö med hela koppen

gavleboo

Medlem
21 okt 2009
12
0
1
alltså... har inte 03orna oxå rack mikuni gasare? då behöver du bara lös med bottenpluggen för att byta mainjet (huvudmunstycke).. jag tvivlar att du behöver byta lågfarten så du behöver inte lsö med hela koppen
stämmer bra det, så va det, bara en plugg.
nu har jag satt i 450, det satt 470 munstycke.

Roger