Hur är lederna utanför Gällivare??

P

PitBull

Någon som vet om lederna kring Gällivare är pistade ännu? Eller är det bara en del entusiaster som kört på lederna ändå? Någon som vet om de är farbara utan att skotern ska behöva gå sönder?
 

jonas1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
59
0
0
jooodååå nog går dom o köra på !!! =))) vem e du ???? o vad ahr du för skoter =))
 
P

PitBull

Jag har en summit..."nog går dom att köra på"...så dom är helt ok då? Det har ju kommit lite snö nu de senaste dagarna så det kanske börjar bli tillräckligt, jag vill inte fara ut å se att det är för lite snö, att det ligger stock och sten ivägen, jag har ingen lust att köra sönder skotern...
 

jonas1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
59
0
0
joo det är tillräckligt me snö nu !!!! så du behöver inte köra sönder skotern !!!! fa ut o se själv !!!
 
Y

yamalaris

det går hur fint som helst.
håll dig på gamla skoterspår bara.
 
P

PitBull

Ja...imorrn bär det iväg ut...så efter imorrn vet jag...tack
 
U

UltraSPX

Nog går dom väl bra att köra efter...men man får passa sig för stenar å sådär....för mkt snö är det då inte...
 
P

PitBull

Ja, nu har man varit ute, och som det sägs ovan, man får hela tiden passa sig för stenar, framför allt mellan e-center och korsningen till ok-macken, annars var de väl ok det lilla jag såg, men nog få det komma mer snö. Någon som vet vart det är bäst att köra? Mot dundret/nattav? kullen? Kibbli?

Det dröjer nog innan minna 51 mm kammar kommer till sin rätt :-( för nu känner man sig mest som en :+ när man plågar sig efter dessa leder...
 
A

anonym

Jag måste också fara ut och köra jag har också en summit eller simmit med 51 kammar som jag brukar kalla den i bland är också från Gällivare