Hur är denna Klim handske?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Satsa på FXR Fuel om du hittar! Överlägset bästa vanten som jag testat.. det finns en tråd om den nånstans här på forumet.. sök efter FXR Fuel :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Satsa på FXR Fuel om du hittar! Överlägset bästa vanten som jag testat.. det finns en tråd om den nånstans här på forumet.. sök efter FXR Fuel :)
Jag testade den fuel men tyckte den var lite tjock. Jag har en handske som är lite tjockare oc funkar bra ner till väldigt kallt. Men skulle vilja ha en tunnare som ger lite mera känsla via styret

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
aaaaah jag förstår.. my bad!

Klimen är nästan lika tjock som Fueln då jag äger båda, så söker du känsla via styret så välj bort Klimen! :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
aaaaah jag förstår.. my bad!

Klimen är nästan lika tjock som Fueln då jag äger båda, så söker du känsla via styret så välj bort Klimen! :)
Tackar då vet jag!

Nån som har tips på tunnare handskar med bra känsla?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Men inversion är väl väldigt kort? Inga problem med att det kommer in snö mellan handkse och jacka?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det är kanske så att det finnsinga tunna handksar som är långa?? Så man får ta det dom gånger man vill ha tunnt...

kingsnow

Välkänd medlem
23 jan 2010
347
5
18
Nu vet ja inte hur tjock klim handsken är så jag kan inte jämföra med den. Men jag kör med TAG powder storm och är jäkligt nöjd

kingsnow

Välkänd medlem
23 jan 2010
347
5
18
Ja jag tycker den är smidig och tunn, inte som en crosshandske om du menar så pass tunn.

Har bara att jämföra med klim summit och fusion med innerhandskarna i, och då är denna bra mycket smidigare. Halvarssons tycker jag inte går att jämföra med då TAG är så pass mycket bättre

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tack för alla tips...problemet är ju att hitta nån affär som har mycket i lager så man kan prova. Annars blir det att "chansa" :)

Ös på med mera tips bara om ni har

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Håller med Holm här-jag köpte Klims Powerxross för fem-sex år sedan, har inte kört i ngt annat sedan dess annat än på vårkanten då det är plusgrader i luften då jag kör i helt ofodrade handskar.
Men Powerxross är helt kanon, har du fungerande handtagsvärmare (och det har du ju!) så går dom faktiskt att åka i när det är -30 grader kallt. Det blir skitkallt om man trivs med långa sjökörningar, men jag kör ändå aldrig i ngt annat. Förra året när jag var ut och provade Rmk första gången var det -32 på morgonen, visserligen var det inga höga hastigheter vi körde i då-men dom funkade tom utan handtagsskydd då.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Håller med Holm här-jag köpte Klims Powerxross för fem-sex år sedan, har inte kört i ngt annat sedan dess annat än på vårkanten då det är plusgrader i luften då jag kör i helt ofodrade handskar.
Men Powerxross är helt kanon, har du fungerande handtagsvärmare (och det har du ju!) så går dom faktiskt att åka i när det är -30 grader kallt. Det blir skitkallt om man trivs med långa sjökörningar, men jag kör ändå aldrig i ngt annat. Förra året när jag var ut och provade Rmk första gången var det -32 på morgonen, visserligen var det inga höga hastigheter vi körde i då-men dom funkade tom utan handtagsskydd då.
Tackar för den inputen...blir väl att köpa ett par sådana då :)