Jag tror inte heller luftburken gör så mycket,,men någon till några hk kan vara möjligt. Jag trimmade nyss en rev 800 och då gjordes en luftburkmodd bara för att vara säker på att den inte chokade. Borrade bara ett 54mm hål långt upp på burken och trulade in en gummiflex slang som drogs ut ur huven.
Men denna motor trimmades för vattenåka "relativt hårt" därav att jag inte litade på org luftburks insläpp ,,den ger 28hk upp från org 800ho i Ljunggrens bänk på höga bsfc 68-71. I den bänken bromsade de flesta 800ho runt 134-135hk enligt Ljunggren . 163hk i den bänken med andra ord men den lär ge mer då vi bestyckat ner 2-3steg efter inkörning.
En intressant sak vi testade i bänk på en 800ho rev jag också portat till lite lägre effekt 11+ hk endast pipa och portat i ljunggrens bänk. Vi körde med och utan snöfilter över uppkapade kn filter på gaveln. Kn filterna var helt öppen på sina gavlar med snöfilter över sig. Det gav ingen som helst skillnad då vi tog bort snöfiltren som ser ut som slp meshtyg. Jag vet dock inte märket på snöfiltren men de flödade som vanligt slp tyg. Däremot måste snöfiltren avfettas ofta för tvåtaktsolja slår igen nätet.