Hjälp!

Tjernell

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
47
Hudiksvall Sverige
Har några frågor gällande min Polaris 500 SKS -00. Den vill gå ojämt mellan 5000-6000 varv, inte vanligt bludder utan ojämt.
Jag har ställt om nålen från läge två (uppifrån) till läge 3. Detta har medfört att den går bättre men inte bra. Har provat justera luftskruven mellan 0.75-2 varv men den vill inte medföra att det går bra. Skotern går, enligt min uppfattning, bättre vid plusgrader jämfört minusgrader. Bestyckning 35 (lågfart) och 350 högfart.

Fråga 1: Påverkar bestyckningen på sådant vis att den skulle gå bättre mellan 5000-6000 varv? Upp till 5000 varv går den bra och över 6000 går den bra. Skotern går alltså olämt, INTE vanligt bludder.

Fråga 2: Skotern drar mycket olja, kring 4%. Kan det påverka att skotern går ojämt vid dessa varv.

Tacksam för alla svar och tips jag kan få.


 

Fredric851

Rookie sledder
1 jan 2000
12
0
0
Ramsjö Sverige
Hej! jag tycker att det låter som att den går för snålt på en cylinder ( eller på båda) har känt samma sak dvs att skotern urnar ur vid gaspådrag och det var när jag ställde nålarna så den fick lite för snålt. om jag vore du skulle jag prova ställa nålarna så det får lite mer först innan du river förgasare och byter munstycken. hoppas att du får ordning på järngrisen.
har själv en polaris xcr 600 sp

Mvh//Fredric