hjälp med val av skoter

silvertippen

Medlem
29 jan 2008
44
0
1
siljeåsen
tänkte köpa en fläktkyld familjeskoter och skulle vilja ha lite råd om vilken som ni tycker är det bästa valet.LYNX adventure 550, SKIDOO gtx 550, POLARIS trail touring? Och nu vill jag inte veta vem som är fulast osv.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Tror du inte att en 600 är lite bättre på att dra runt familjen med?(Lite mer råstyrka = Pulka+bob osv bakom skotern)

Annars är ju Ski Doon fin.
 

silvertippen

Medlem
29 jan 2008
44
0
1
siljeåsen
jo visst är en 600 bättre men priset blir för högt när jag ska köpa en ny skoter. det drar mest mot en lynx men jag vet inte hur dom är skulle vara roligt och veta, polarisen har jag hört är inte lika pigg som dom andra.
jag har en kompis som har en legend 550 är det ungefär lika som lynxen?
jag har en xlt sks -96 nu så det är några år sen man köpte skoter
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
det där med att polarisen inte är lika pigg är dock bara myt.
farsan har en sån (05) går minst lika bra som rotaxarna när det blir gubbrejs hemma på sjön:rolleyes:
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Tror du inte att en 600 är lite bättre på att dra runt familjen med?(Lite mer råstyrka = Pulka+bob osv bakom skotern)

Annars är ju Ski Doon fin.
En 550 orkar helt klart dra en Pulka+bob bakom sig, och köper han 550 slipper han att skotern går varm på våren när man ligger och touring kör på isen/leden.
 
D

Deleted member 9532

Ski-doo GTX, den är snygg, skön att köra och allt där till. En mycket fin skoter med modernt utseende!
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
i det här sammanhanget så föredrar jag polaris 550 de är bra och hållbara maskiner, tillomed kan du själv fixa dem.. väldigt enkel skoter att köra med. och det bästa av det så är den BILLIG
den orkar garanterat dra en pulka efter sig. lynx och skidooo fantast är jag men nu blir det polaris. . så köp en polaris 550
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
jo visst är en 600 bättre men priset blir för högt när jag ska köpa en ny skoter. det drar mest mot en lynx men jag vet inte hur dom är skulle vara roligt och veta, polarisen har jag hört är inte lika pigg som dom andra.
jag har en kompis som har en legend 550 är det ungefär lika som lynxen?
jag har en xlt sks -96 nu så det är några år sen man köpte skoter
Kolla om du kan hitta nån sdi 08 som nån säljer av pga snöbrist , ägare 1 har fått ta hela värdefallet. En och annan renagede xp sdi osålda för 100 finns på blocket.
 

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Farsan har en Adventure 550 och är väldigt nöjd med den :) skulle jag välja så skulle jag ta Adventuren eller GTX:en! Tycker det verkar som att utvecklingen stått helt stilla på Polaris fläktkylda touringmaskiner de senast åren!

Farsan stod också i valet å kvalet mellan en Adventure eller GTX men han tog lynxen eftersom den hade handtagsvärmare bak, större packbox, han tyckte den var snyggare, bättre körställning på en touring enligt han (inte lika extrem som på revarna), längre matta och boggie med flip m.m.. Men båda är mkt fina fläkt-touringar, känner dom som har GTX 550 som är väldigt nöjda med dom också så jämför båda och ta den du själv gillar mest! :D