Hjälp! Hur man tar av dekaler.

Polarisrmksc800

Ny medlem
20 jan 2024
1
0
1
14
Pite
Jag har en polaris scandinavian beast rmk 800. Remmen gick på den och då gick kåpan sönder tyvär vet nån om man köper en kåpa med dekalkit och då ta bort dom dekalerna men orginal dekalerna är kvar under.
Skulle hjälpa om nån svarade så snabbt som möjligt. Mvh Benjamin
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Normalt tar man bort dekalerna när man monterar dekalkit.
Skulle gissa att om man monterar dekalkit direkt på orginaldekalerna så ryker även dessa när man river av dekalkitet.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Enda chansen att få bort dekaler är att värma med varmluftspistiol eller ev att en hårtork duger.
 

Karlstad

Rookie sledder
15 nov 2017
234
51
28
Karlstad
Lite OT men har aldrig förstått de som sliter bort dekalerna för att slänga på ett urfult dekalkit. De vet nog inte om hur många tusenlappar som slits bort
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Lite OT men har aldrig förstått de som sliter bort dekalerna för att slänga på ett urfult dekalkit. De vet nog inte om hur många tusenlappar som slits bort
Sponsorerna brukar vilja att deras varumärken ska synas på skotern. Så jag antar att det ligger med i kalkylen...
Men ja det finns många fula dekalkit måste jag säga, men finns även vissa som är snygga. Jag har nog satsat på det sistnämda när jag haft dekalkit på skotern... :)