Hjälmhuva, face heater eller wind warrior?

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Tjena!

Ska handla en riktigt bra hjälmhuva tills i år tänkte jag.
Har sett många som skriver att dom har scotts face heater eller wind warrior.
Vilken av dessa bör man ha och vad är skillnaden?
Varför är den ena bättre än den andra osv osv :)

/M

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Face heater-modellen är gjord i neoprene (tänk dig en dykardräkt) vilket gör denna varmare.
Wind warrior är tunnare, den värmer inte direkt men stoppar vinden från att gå igenom och kyla.
Personligen föredrar jag de tunna modellerna i windstopper-material eftersom den inte blir så otrevligt tjockt samt att de ändå gör så jag inte blir kall om ansiktet.
Huvor i bomull går bort direkt eftersom dessa fryser till is så fort det kommer minsta fukt i dem.

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Har en Wind Warrior, den är bra, förutom en sak, skall fixa ett andingshål kring munnen på den nu snart, då det blev riktigt jobbig körning så behövdes det.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Har en Wind Warrior, den är bra, förutom en sak, skall fixa ett andingshål kring munnen på den nu snart, då det blev riktigt jobbig körning så behövdes det.
Exakt så gjorde jag med min.

Erik.B

Aktiv medlem
19 aug 2010
78
0
6
Luleå
en sån skulle ju inte skada istället för den ismask ja nu har :cheesy: vilken storlek bör jag ha(hjälm: xxl 64 HJC)? :hmmmm2:

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Wind warrior tätar bra, men för mig (stor näsa?) så sluter den inte tätt över näsan, så utandningsluften går uppåt och immar igen glasögonen på 5 sekunder...