Hemmabyggda sladdar ?

jerrka_80

Prospect sledder
22 feb 2018
10
0
1
Örnsköldsvik
För oss som är ute och preparerar undrar jag om det finns någon samlingstråd för oss som kör med hemmabyggda sladdar och bilder på de vi byggt eller håller på att bygga ? Jag sladdar en viss strecka med skoterklubbens skoter och snowmoover.Och den funkar ju grymt när man kör med vinge och något snedställd, så du skär ner högerkanten och bygger upp mitten av leden.Men ibland luftar jag min hemmatillverkade sladd som funkar hyffsat..Det som jag stör mig på är att leden blir som ett U när de flesta kör i samma spår i mitten..Är därför inne på att bygga en med funktionen att skära in snö från högerkanten in mot mitten..Har kollat i gammla trådar om de från sävast som kör med sladden "raspen" med ställbar tryckplatta med två vevar bak och en fram..Vet att det finns många tekinknissar här och efterlyser därför bilder på hemmabyggda sladdar..Eller är det för många som kör med combisladden och snowmoover så "hemmabyggena" är på väg och dö ut ? Har en vän i sollefteåtrakten som byggt en egen snowmooverkopia med några detaljändringar som han störde sig på hos orginalmodellen.