HeelClicker

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
59
Täfteå, Umeå
Hej

Jag har provat ut HeelClicker under 2 säsonger på min WildCat 700 EFI MC 93.

Det är inte Hammertime vikterna, jag har fått fräsa ut gropar i 9-bultaren. Men det gick smidigt med en mini-slip.

För det första så är vikt-rekommendationerna helt fel. Man måste vikta på betydligt mer. Tex på min var det 3 gram i mitten, inget i topp och 5.0 gram i hälen.

Jag har 5.2 i hälen, 4.3 i mitten och 2.1 i toppen. Det är 50-7 vikterna så i praktiken har jag vikter på 56.4g + 12,2 g i hälen (hälen väger 7 gram utan vikter.

Jag kör med vita fjädern med 330 i sluttryck.
Den svarta (340) gav alltför smalt register, svårkörd på led. Guld (360)har jag inte provat men den lär vara ännu värre

Den vita ger tillslag på 4000 med denna viktning. Så den kör jag på.

Har en blackmagic Helix (BM28), hemliga grader men det är en multihelix som växlar på duktigt. Blackmagics svart med vitt sekundärfjäder. Styvare mao.

Resultat: Jag körde ifrån en Wildcat 700 92 med förgasare. Dom skall ha samma effekt som EFI. Den maskinen är känd för att gå bra, bla har den kört ifrån trimmad XC700 på strip.

Den är bestyckad med BlackMagics kit raktigenom. Något nedbestyckade förgasare.

Motorerna är fräscha och båda har nya lager i boggie/drivlina. 9-bultare och rollercam variatorer på båda.

Körde från trots att min har 345 cm matta och 32 mm kammar. Den andra 308 och 23 mm.

HeelClicker ger noll remslir och du har möjlighet att vikta så den matar på det den orkar på alla hastigheter.

Hade tidigare en Pantera 800 -99 med zrt trippeln. Jag upplever det som att min Wildkisse går bättre nu än den maskinen gjorde.

Köp gärna ett HeelClicker om ni vet hur variatorer fungerar. Men annars är ett färdigt varatorkit att föredra.