Hastighetsmätaren och varvräknare funkar inte boondocker 2014

jihde

Medlem
3 okt 2012
13
0
1
Hej!
Som rubriken lyder så är det nå knas med hastighetsmätaren och varvräknare, handtagsvärmaren funkar inte heller.
Kan hoppa igång ibland (har bara åkt en liten sväng idag)
Var på en skaplig tur igår och det var nästan bara puderkörning, det var på hemvägen den blev knasig.
Skotern funkar som den ska annars.

Någon som kan ha en idé?
Tack på förhand
Håkan

Lynx boondocker 3700 2014
 

maitan_

Medlem
11 sept 2012
14
0
1
Hej!
Som rubriken lyder så är det nå knas med hastighetsmätaren och varvräknare, handtagsvärmaren funkar inte heller.
Kan hoppa igång ibland (har bara åkt en liten sväng idag)
Var på en skaplig tur igår och det var nästan bara puderkörning, det var på hemvägen den blev knasig.
Skotern funkar som den ska annars.

Någon som kan ha en idé?
Tack på förhand
Håkan

Lynx boondocker 3700 2014
hej kom du fram till någon lösning på dit problem?? Har nämligen fått samma på min nu.
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Jag har för mig att en släkting hade liknande problem tidigare med sin Boondocker av samma årsmodell. Då var det någonting med att det var glapp eller hade nötts sönder i strömkabeln som gick från bakljuset längst bak på tunneln och framåt och att det ledde till något elfel. Vet inte exakt var någonstans där efter vägen som det var glapp/nötts sönder däremot. Men det kan kanske vara en enkel sak att göra i alla fall att kolla den kabeln hela vägen, så att den är inte är glapp eller skadad.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Man kan nog säga att BRP:s displayer inte är världens bästa hållbarhetsmässigt.
På min 49Ranger 2012 dog varningssignalen i displayen (efter garantitid). Men eftersom att allt funkade utom ljudet, så valde jag att inte åtgärda felet om det inte skulle uppstå fler fel. För jag slapp det otroligt irriterande pipljudet när man ska backa.
När jag sedan köpte min Boondocker 2018, så gick det bara några månader så uppstod i princip samma fel. Varningsljudet försvann, men den här gången så tog jag det på garanti. Men eftersom att verkstäder inte "lagar" saker längre, så blev det en ny display monterad. Den har funkat och hållit bra.
På klubbens 59Yeti ACE, så är hälften av alla digitala siffror och symboler borta. Antagligen dålig kontakt till LCD:n, men så länge allt övrigt funkar så får det rulla och gå.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
De tål inte fukt för fem öre och när det börjat ärga i dem då kan det bli lite alla möjliga olika fel. Minsta spricka i glaset så blir det fukt i dem.
 
Reactions: mas