Handtagsvärmare Viper.

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Har problem med mina handtagsvärmare eller rättare sagt, jag har förlåg spänning fram till värmarna. När jag mäter mellan dom två kablarna som kommer upp vid styret som går till värmarna så får jag bara ca 4-5 volt. När jag mäter på min andra Viper så ligger det på 12-13v. Vredet är helt.. Någon som har någon bra ide vad som är fel? allt annat elektriskt fungerar som det ska.

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Aj då, låter inge bra.. men borde inte lyset bli sämre oxå då eller har dom inte med varann att göra?

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Vet att massa cdi boxar blev bytta på garantin. Har själv råkat ut för samma sak. Du får tjuva från lyset eller nåt lämpligt ställe om du vill ha varma händer.

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
40
Järvsö
Mina handvärmare ger bara också en 8-9 volt. Men tumvärmaren blir varm. Kan de vara reglaget bara som jävlas?

Vet att massa cdi boxar blev bytta på garantin. Har själv råkat ut för samma sak. Du får tjuva från lyset eller nåt lämpligt ställe om du vill ha varma händer.

nasholm82

Välkänd medlem
16 mar 2010
170
1
6
Lappstockholm
Har samma problem med mina värmare på min -04a. Kopplade ur dom och mätte spänningen och fick ut 12,4v Men den ska ge ca 18v som båda värmarna skall dela på. Alltså ska dom ha ca 9v st.
vet ej om det är cdi på i min som är mångo. ska kolla om jag hittar en att låna och testa.

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Har samma problem med mina värmare på min -04a. Kopplade ur dom och mätte spänningen och fick ut 12,4v Men den ska ge ca 18v som båda värmarna skall dela på. Alltså ska dom ha ca 9v st.
vet ej om det är cdi på i min som är mångo. ska kolla om jag hittar en att låna och testa.
Har du kollat om varje handtag leder ström? 12,4 ska dom bli varm på, det blev iaf mina..

nasholm82

Välkänd medlem
16 mar 2010
170
1
6
Lappstockholm
Har du kollat om varje handtag leder ström? 12,4 ska dom bli varm på, det blev iaf mina..
Jodå dom blir varma men det tar lätte lång tid.Dom får ju bara 6v st får dom är ju kollplade i serie.Undrar om man kan koppla dom parallellt Fick hör på yamaha i kirruna att det kan vara laddnings lindningen som håller på att paja och att cdi boxen tar då störm från handtagsvärmarna för att mata lyset.

H a

Välkänd medlem
10 dec 2010
244
0
16
Hammar
Har problem med både tumvärme o handvärme på min viper 02. Har mätt resistansen och den är okej men det finns ingen spänning fram. Har ej kollat vridpottarna än. Borde finnas en säkring? Vet nån vart den sitter?

Mvh Hans

H a

Välkänd medlem
10 dec 2010
244
0
16
Hammar
Vridpottarna är hela och på elschemat kan jag ej se någon säkring. Funkar det att ta från matningen till lyset utan att den kabeln blir för varm? Handtagsvärmen drar nog ganska mycket ström?

H a

Välkänd medlem
10 dec 2010
244
0
16
Hammar
Kopplade på från matningen in till heljusreläet. Verkar funka bra. Handtagsvärme o tumvärme drar tillsamman ca 2,4 A på 12 V.