Handtagsvärmare - klippa kablar och sätta dit nytt?

Dentonmedreven

Välkänd medlem
18 feb 2013
136
1
6
Sundsvall
Hej, jag har en ski-doo rev som högra handtagsvärmaren har slutat fungera på och jag tänker därför byta den. Frågan är om det bara är att klippa kablarna närmast handtaget för att sedan löda ihop kablarna från ett nytt värmeelement till de gamla kablarna?

Undrar detta eftersom att de flesta element jag sett har sålts med en separat switch och inte verkar vara tänkta att skarva på med de gamla kablarna

Tacksam för svar! :)

bowseer

Aktiv medlem
8 nov 2006
66
0
6
härnösand
Hej, jag har en ski-doo rev som högra handtagsvärmaren har slutat fungera på och jag tänker därför byta den. Frågan är om det bara är att klippa kablarna närmast handtaget för att sedan löda ihop kablarna från ett nytt värmeelement till de gamla kablarna?

Undrar detta eftersom att de flesta element jag sett har sålts med en separat switch och inte verkar vara tänkta att skarva på med de gamla kablarna

Tacksam för svar! :)
Jag bytte precis på min summit och jag köpte nya av ÅF för ca 350kr/sida och då var det med kontakterna på så var bara att koppla in :blink1:

Hiller

Välkänd medlem
14 jan 2014
246
0
16
Malå
Jag satte dit RSI handvärmare på min Ski-Doo rev 06, värmer gött som fasen!
Jag skarvade ihop med orignal eftersom kablarna som följde med värmarna inte nådde ner till styret, så visst, klipp av vid lämpligt ställe och löd sedan ihop dom :)