Hackande vid accelerationer

Judger

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Har en polaris xlt 600 sp -94

Varje gång jag accelererar kraftigt från stillastående så börjar skotern hacka som tusan.. Släpper jag gaspådraget så slutar det.. Men det kan även förekomma vid lite högre hastigheter..
 

Judger

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
svårt att säga.. men det verkar komma från mattan.. hur spänner man mattan då? är nämligen nybliven skoterförare.. kan inte så mycket om skoter.. har inte fått tag på nån manual än..

Motorn ska nyligen ha varit genomgången och nyss inkörd efter genomgången.. bytte nyss primärvariator till en nästan ny polaris originalvariator.. så det borde inte vara nått med motorn.. men mattan verkar slapp. så ska spänna mattan till nästa vinter
 

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
Om nu mattan är så slak så kanske det är ett tecken på att skotern inte har servats på några år. Lämna in den på en märkesverkstad och låt dem gå igenom maskinen. Det brukar löna sig i längden. Iaf är chansen större att grejerna fungerar mär man ska åka.
 

Bulan

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Sandviken Sverige
Jag har för ett tag sedan och haft bekymmer med det samma. Orsaken var ett ett stag i boggin gått av. Ta och kolla allt i boggin!

LYCKA TILL!
 

sjögga

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
hade ungefär samma fel och det var remmen som var ojämn pga att den brändes då jag skulle upp på en plogvall
 

Judger

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
motorn ska ha varit genomgånge förra året..
Men jag tror antingen på att ett stag e sönder eller att mattan e för slapp
 

Robin S

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Troligaste felen är nog Remmen, För slak matta eller slitna klackar innuti mattan eller utslitna drivhjul. Kan också vara kedjehuset med det tror jag inte.