Höjning - XCR 800

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Någon som har provat höja boggin på en Xcr 800 -00??
Har ni gjort delar själva eller finns det att köpa isåfall vart??

Tack för snabbt svar!!


//Peter
 

Noe

Medlem
26 nov 2004
32
0
1
Piteå
En XCR 800 har jag inte höjt men jag har höjt och förlängt en xc 600 -00.

Jag höjde min både fram och bak , fram fanns det ett extra hål i förstärkningsplåten på insidan av chassiet som jag använde, och bak höjde jag den 5 cm, blev snligt mig och många andra väldigt bra.


När jag höjde den bak så tog jag först lös förstärkningplåtarna dom bulten till boggien går igenom och lade en 2mm plåt på baksidan av förstärkningsplåten (svetsade fast den) och lät den sticka ner en bit så att det fanns nåt att borra det nya hålet i.

Sen för att den nya hålet inte skulle vara för svagt så åkte jag till en byggvaruaffär och köpte vinklade plåtar med förstärkning som jag ocskå borrade ett hål i ett hål som ska överensstämma med det som jag gjorde i plåten som jag lät sticka ner från förstärkningsplåten, sen svetsade jag fast den ocskå i förstärkningsplåten.

Köpte Stålnit (dyra med bra,) och satt tillbaka mina nya förstärkningplåtar med nya hål för att sänka ner boggien och få skotern högre.


Jag är ingen hejare på att förklara, men så gjorde jag i alla fall ,, fråga om det var nåt du inte förstod, vilket jag förstår om du inte gör.