Införskaffade nyligen en familjebuss, Gtx 550f från 2008 med modesta 105 mil på mätaren(tror faktiskt det stämmer, helhetsintrycket signalerar iaf mer tid i förråd än på led).
Hursom, ska justera upp remmen då jag ser en liten vit fettklutt under förgasaren. Börjar inse att det bara är lös med primären och inspektera vevaxeltätningen. Börjar även inse att den problemfria fläktmopeden kanske inte är fullt så problemfri ändå
hwell:
Skurade upp maskinrummet för 10 mil sedan så är nu lagret helt torrt har det gått max det utan fett. Borde man vara orolig för lagerdöden lr räcker det att byta tätning o fylla fett?
Sett/hört flera -08 som torrlagt lagren vid 100-200mil, var sparivern på rotax extra påtaglig just gällande vevaxeltätningarna 2008?
Får man loss variatorn med olja/vatten o gängtejpad variatorbult på denna lr behöver man en avdragare?
Någon kunnig?
Hursom, ska justera upp remmen då jag ser en liten vit fettklutt under förgasaren. Börjar inse att det bara är lös med primären och inspektera vevaxeltätningen. Börjar även inse att den problemfria fläktmopeden kanske inte är fullt så problemfri ändå
Skurade upp maskinrummet för 10 mil sedan så är nu lagret helt torrt har det gått max det utan fett. Borde man vara orolig för lagerdöden lr räcker det att byta tätning o fylla fett?
Sett/hört flera -08 som torrlagt lagren vid 100-200mil, var sparivern på rotax extra påtaglig just gällande vevaxeltätningarna 2008?
Får man loss variatorn med olja/vatten o gängtejpad variatorbult på denna lr behöver man en avdragare?
Någon kunnig?