GPS

eastbay

Välkänd medlem
31 mar 2008
100
0
16
Härnösand
Hej!

Jag är ute efter att köpa en GPS som jag både kan ha på Skotern, Fyrhjulingen, Bilen eller handen.

-Någon som har några tips på GPS'er som kan passa?

-Någon som har erfarenhet av GPS på snöskotern?

/Eastbay

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Har använt mig av en Garmin Zumo 5x0 och den är väl i första hand avsedd för MC-bruk, men duger utmärkt för skoterköra.

Har dock inte varit med den i direkt solljus, men annars har den fina kontraster och är lättanvänd. Lagom stor/liten. Najs att ta i bilen också.
Stor, fin pekskärm.
Har ej heller hunnit prova den med nya kartan från Kalix-Micke, men har inte hört ägare av GPSen svära runt den - så den fungerar säkert. =)

Last edited:

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Kör med en garmin quest på min skoter (med micke kartan såklart) o är väldigt nöjd med den, displayen (den har inte pekskärm) är lite mindre på questen än på Zumon, men fullt tillräcklig ändå, den är dessutom bra storlek att bära omkring i handen ute i svampskogen.

Displayen syns bra även dagtid och den har bra batteritid, menyerna är enkla och det går väldigt bra o snabbt att programera in adresser med piltangenterna (klår dock inte zumons pekskärm då man skriver adresser).

Den är dessutom ordentligt fuktsäker, ska tåla att ligga 30 min på 1m vattendjup om jag minns rätt (zumon är okxså fuktsäker men vet inte riktigt hur mycket, tål troligen samma som questen).

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Jag kör med garmin 276. Funkar klockrent både på skotern & i skutan på sommaren. I bilen har jag en garmin Nuvi 200.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
magellan crossover har farsan som jag har lånat med mig någon gång.
funkar klockrent tycker jag både efter vägen och med skotern.

men skulle endå rekomendera garmin om du åker mycket skoter då du kan fixxa den praktiska skoterledskartan.
man hittar hem med den magellan jag brukar ha men däremot så går det ju inte att ställa in destination osv eftersom det inte finns skoterledskarta till denna.