Gnist problem arctic cat

Jockehara

Medlem
9 mar 2020
29
1
3
47
Hara
Har en arctic cat med en 500cc Suzuki motor som saknar gnista en ny tändspole ,tändhatar och stift är nya men det var inte det felet.
Hur mäter man upp stator och cdibox om det går. Bilden är på kontakterna från statorn.hur kan jag mäta dessa kablar?29551
 

Jockehara

Medlem
9 mar 2020
29
1
3
47
Hara
Har bytt cdibox och då fick jag gnista men efter ett tag försvann den igen. Vad kan det vara för fel nu då?? Har sumrat kablarna på skotern som går mellan tändningslås stoppknap och dödmamangrepp. Och där är kontakt om allt är på .
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
De är typiskt Arctic cat elproblem i kabelhärvan eller stator . Jag har haft samma fel på min Thundercat som också har den dåliga elhärvan. De går dock gå förbi hela elsystemet genom att tjuvkoppla i plinten på bilden åvan med gula sam en brun o svart kabel. kolla länk. Alla mina och andras elproblem är löst med den metoden. Men då funkar inga dödare inge tändningslås mm. Går maskinen bra med lopade eller isärdragna kablar så fixar man dödning på annat sätt. Jag klippte av svarvröda kabeln i andra kontakten som går från stator till cdi och kopplade in tändningslås/stoppknapp/dödmansgrepp i serie på den kabeln. All annan el som lysen och värmare funkar som vanligt. Om den omkopplingen inte funkar är de troligast statorn som felar och nästa felkälla är picupspolen .
 
Last edited: