Glasögon til airoh aviator 2.1

streamner

Aktiv medlem
27 okt 2013
56
0
1
Ockelbo
Som topic säger, vilka glasögon passar till Airoh Aviator 2.1 ?

Har sökt runt men hittar inget konkret svar, tittade förut på airoh terminator och att 509s sinister x5 skulle passa till dem. Hur ser det ut med dessa för den valda hjälmen.

Mvh Joel

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
jag använder 509's aviator brillor och v1 av hjälmen och dom sluter tätt riktigt bra.

enda - med hjälmen är att den kan vara lite kall i början av vintern men lite silvertejp över några ventilations hål så var det fixat :D

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå
nya 509 sinister x2 sitter som ett smäck! varm och go och immar nästan aldrig( iallafall inte när man kör ) nackdelen är att dom är lite trånga att ta av pga nässkyddet men annars inga problem.

hjälmen är kanon! finns ju nå plastskydd man stoppar på ventilationen uppe på hjälmen som gör den varmare annars har jag inte upplevt den som kall :)

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Tänk på att hjälmen har olika skal beroende på storlek. Jag tror att x2 blir lite för stora för en medium hjälm iaf.
Jag har en stelt (ungefär lika stort hål som aviator) i storlek medium och ett par vanliga sinister sitter tight. Jag skulle inte få in sinister x2.
Bara en tanke :)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag kör med aviator stl Medium i kombination med sinister, ställer mig tveksam till att större goggles funkar-sinister sitter som skapt i den hjälmen, större ram på brillerna leder antagligen till läckage.

Angående hjälmen så har jag ingenting att klaga på, den är verkligen magiskt skön på skallen!
Jag köpte en budgetmodell av Airoh för ett par år sedan som jag aldrig kom överens med-den var förhållandevis lätt (vägde väl runt 1200 nånstans) men den satt inte skönt på mitt huvud ens efter ett par veckors körning.
Förra året köpte jag MotoFist's hjälm, den var väl OK, men alldeles för tung för min nacke, som bråkat med mig dom sista åren. Två-tre hundra gram på huvudet märks väldigt, väldigt tydligt i slutet på dagen om nacken inte är helt justerad!
Efter erfarenheterna från "snikversionen" av Airoh var jag mycket skeptisk till Aviator, men skillnaden kunde inte vara större, Aviatorn är med marginal skönaste hjälmen jag provat, rekommenderas varmt!
:)

A Dahlberg

Välkänd medlem
20 dec 2005
131
3
18
Örnsköldsvik
Jag kan även starkt rekommendera Aviator. Den sitter riktigt bra och är underbart lätt! Jag har Scott (osäker på modell) googles till min medium Aviator men dom sitter ok men inte helt perfekt.