Bara för att förtydliga..Jag kör med en 1350t. Dock utan friluftskarta vilket ju är dåligt. Kör bilkartan och skoterledskartan.Fungerar men lite mediokert. Främst på grund av hur dåligt med inställningar det finns angående visning helt och hållet GPS modellens fel. Är underkännt även vid bilåkning. Det går inte forcera visning av allt.. Grundfunktionen är väl ok, men svårt ibland att zooma in och ut för att se översikt eller nära på ett bra sätt. För att rugga den lite bor den i en genomskinlig matlåda. Kör på ström från skotern. Har dock inget batteri så den stänger sig när skotern slås av. Otroligt dumt då den har egetbatteri. Återigen dålig programmvara... Sen kan jag väl inte anklaga den för att vara det minsta snabb. Men jag köpte bara något billigt skräp för att ha i bilen för några år sedan. Så mitt svar är väl att visst fungerar det men köp en bra modell underlättar all användning.
Har du något fodral till den?Håller med före gående talare. har en liten Nuvi 200 på skotern med friluftskartan. funkar klockrent
Tack för tipset,, klickar hem en sån jag med.Jag kör med en Nuvi 1300 med friluftskartan och skoterledskartan. Det fungerar väldigt bra. Har kört ca 100 mil i för mig helt okänd terräng förra vintern utan problem. Använder ett billigt fäste som har funkat mycket bra (länk) det kan jag rekommendera, funkar bra i höga farter och gropiga leder mil efter mil. Det jag gillar bäst är den relativt stora skärmen 4.3", samt den underbara funktionen autorouting som jag inte vill vara utan.
http://www.pixmania.se/se/se/4900966/art/g-mobility/faste-for-2-hjuligt-fordo.html
Ett tips där är att inte ha hela sverige/länet aktiverat utan bara det område du rör dig i. Går att välja vilka kartor som skall visas i enheten.Jag har testat att köra men min Nuvi 550 med friluftskarta vilket inte fungerade speciellt bra. Med den kartan så fryser enheten ibland och kartan hänger inte med. Garmins support erkände att enheten hade dålig prestanda och där av problemen.. Den fungerar dock bra med bilkartan samt sjökort.
Min Nüvi 550 funkar klockrent med Friluftskartan PRO samt Kartmans skoterledskarta ovanpå. Men...för att inte den skall hacka när man kör dessa två kartor bör man avaktivera bilkartan (City Navigator)...så den slipper dra runt tre kartor. En enkel menyinställning alltså. Görs på 'inställningar', 'karta', 'kartinfo'.Jag har testat att köra men min Nuvi 550 med friluftskarta vilket inte fungerade speciellt bra. Med den kartan så fryser enheten ibland och kartan hänger inte med. Garmins support erkände att enheten hade dålig prestanda och där av problemen.. Den fungerar dock bra med bilkartan samt sjökort.