Gammla skoter byggen

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
36
Rissna
För oss som är lite "annorlunda" Och gillar gammla skoter byggen
Jag håller på att bygga om min skoter lite inför vintern längre boggie m,m De e bara att följa Tråden för att få veta mer ska försöka att lägga upp bilder ofta steg för steg....Kul om det är flera som kan berätta om sina byggen å projekt :thumb:

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
kul med gammla skotrar kan väll bidra med monster energy everesten :D

Ja när jag börja med den hitta vi den på uppe i fjöse bland massa skit kolla tändstiften preima 5 drag sen starta han, den ahde stått i 10 år XD

ja ingen el fans så den drog vi om helt samam med hastighets mätare och varvmätare
vinkla upp styre och fågel pinne och sånt fjant bara så styre skulle hålla haha :D

dyna från en zr 440 vart typ 192837ggr bättre
renovera variatorerna lacka typ allt polera slut resultatet vart gasnka bra och jag några klibbor också :D gjordes sesong sommaren 08 :D grymmt rolig grejj :d

ski doo everest 340 -77 sponsorer monsterenergy XDXD

orginal

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
36
Rissna
kul med gammla skotrar kan väll bidra med monster energy everesten :D

Ja när jag börja med den hitta vi den på uppe i fjöse bland massa skit kolla tändstiften preima 5 drag sen starta han, den ahde stått i 10 år XD

ja ingen el fans så den drog vi om helt samam med hastighets mätare och varvmätare
vinkla upp styre och fågel pinne och sånt fjant bara så styre skulle hålla haha :D

dyna från en zr 440 vart typ 192837ggr bättre
renovera variatorerna lacka typ allt polera slut resultatet vart gasnka bra och jag några klibbor också :D gjordes sesong sommaren 08 :D grymmt rolig grejj :d

ski doo everest 340 -77 sponsorer monsterenergy XDXD

orginal

hehe ja de e ju gammal men de funkar nästan alltid
tycker att de e kul när man lägger ned lite tid på gamla saker de kan bli bättre än vad som är väntat.

Tack för visat intresse för de gamla och fortsätt med de
Mvh// MrWestberg

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
kul tråd, fler gammla uppfixade vrak måste det finnas:) (mrewestberg när du citarar en text med bilder så ta bort bilderna och skriv bara **BILD** så man slipper se samma bilder 2-3 ggr,:)

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Synd att du "förstörde" den där everesten för den såg ju ut att vara fin !:Cry:

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Synd att du "förstörde" den där everesten för den såg ju ut att vara fin !:Cry:
först och främst har jag alla orgianle grejjor kvar och sen så var den absolut inte fin den har gått 1700mil + var typ bara dynan som var hel på den :_O

+ att de e en jävligt rolig sak och skulle garanterat bara stått om ajg inte gett den lite mer själ .
och ganska kul när man kör den och allt hyper trimmade turbo grabbar kan inte sluta stirra :D aha:D

Last edited:

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
36
Rissna
Hummmm nu sitter boggien där men ja har lite problem. Har typ ingen fjädringsväg = STUM
men ja funderar på om man ska släppa på dämparen lite den e ganska på ställd som de e nu? Nu väntar ja bara på nya drivhjulen :D å ska höja i fram så man inte fastnar där ist heheh

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
36
Rissna
Nu kommer dagens bilder :D de har blivit lite skillnad tycker ja men de nu e de bara små saker kvar som drivaxel,matta å lite färg på grejerna :D Längtar tills ja får se hur den går i lössnön :D

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
36
Rissna
haha har faktiskt kört om en yamah turbo XD ett problem den stog still :d

Hehe som de ska vara de spelar ju ingen roll om den rör sig men man har ju roligare med gammalt för man slipper vara rädd att de ska gå sönder å bli fattig på en gång hehe :hahaha:

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
36
Rissna
Nu e lager å drivhjul på väg så nu e man glad igen :D men sen var de bara den jä*** snön kvar så man kan åka lite oxå.... Pratade med en lille från arvidsjaur i dag å dom hade iaf fått 1dm snö nu men de va +0,5 men de kan man ju leva med så länge de finns snö :D:D

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Härligt bygge, lille det var nå nytt det då man e ca:2meter, axeln ligger då i bilen och ska som sagt pressas lös i morgon, men med en sån attackvinkel kommer den nog gå bättre på leden än i pudersnön

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
36
Rissna
Härligt bygge, lille det var nå nytt det då man e ca:2meter, axeln ligger då i bilen och ska som sagt pressas lös i morgon, men med en sån attackvinkel kommer den nog gå bättre på leden än i pudersnön

okej vad tycker du att ja ska göra flyttan åt vilket håll? tycker du?

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
36
Rissna
Vill tacka Mr Sm-X FR (Andreas) för hjälpen med allt :p Du har får mig att utveklats som skoter byggare :D Å ja e grymt tacksam för all hjälp ja kan få efter som man e en rookie som skoter pulare :D