Går bara på tomg eller full gas.

mikj

Aktiv medlem
22 feb 2008
98
0
6
har en indy trail-99 som startar men så fort man petar på gasen dör den eller man startar den med full gas då går den tills man släpper gasen minsta lilla då dör den. Är det någon som varit med om något liknande?

joakim_lundberg

Aktiv medlem
2 feb 2007
70
0
6
kalix
:hmmmm:undrar lite lätt det är inte så att frys skyddet på gasen slår till
kolla genom att där gashandtaget sitter fast tryck handtaget mitt mitten på styret med några fingrar uppe vid infästningen samtidigt som du gasar

där sitter en liten microbrytare som arbetar ihop med nödstoppen och en till nere vid vajern
så att om vajern fastnar och du släpper gasen ska bägge bryatrna vara ute då dör skotern

kan bli samma resultat med för slapp vajer som en frysning
isåfall bara spänna lite lätt uppe på förgasarna

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
kolla genom att där gashandtaget sitter fast tryck handtaget mitt mitten på styret med några fingrar uppe vid infästningen samtidigt som du gasar

där sitter en liten microbrytare som arbetar ihop med nödstoppen och en till nere vid vajern
så att om vajern fastnar och du släpper gasen ska bägge bryatrna vara ute då dör skotern

tänkte jag också på :p

600xcsp

Aktiv medlem
16 jan 2009
50
0
1
Sitter det verkligen en sån på 99:eek:rna? sitter inget frysskydd på min 99:a iaf...

mikj

Aktiv medlem
22 feb 2008
98
0
6
bytte packn och membr i pumpen igår så pumpen är ok ska kolla insugen mm imorrn

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se

Om fryskyddet är i så tappar man väl tomgången oxå ?

joakim_lundberg

Aktiv medlem
2 feb 2007
70
0
6
kalix
inte tomgången för då är den nedre (sitter i nedrekant av 4an på bilden)aktiverad om jag säger så
sitter 2st den nedre ser man om man gasar lite sitter just i nederkant på gasreglaget sticker väll ut ca 4mm den övre aktiveras av sprinten(2an på bilden) som håller själva tumgreppet

frysskydd sitter på ganska gamla skotrar hade de på min 96 xcr 600 R:I:p
samt 700sks-97an
och på min 700rmk-98
sitter även på kusinens indy 500-93

samt på hans sport gt från 89:hmmmm:

mikj

Aktiv medlem
22 feb 2008
98
0
6
man borde väll bara kunna kolla om man får gnista om man har halvgas då ser man väl om frys skyddet funkar?

mikj

Aktiv medlem
22 feb 2008
98
0
6
Brytaren funkar. har sprutat startgas överallt så den suger inte tjuvluft gjorde rent förg och bränslet hade liksom separerat som olja på vatten kan det vara vatten i tanken har stått ute hela sommaren

600xcsp

Aktiv medlem
16 jan 2009
50
0
1
är det "droppar" som flyter/separerar så har du definitivt vatten i förgasarna iaf, troligtvis i tanken också... tänk även på att bränsle filtret på den utgående ledningen från tanken kan hålla kvar vatten... byt...