Funderingar IQ 600RR (GOORR)

Engbergarn

Välkänd medlem
18 maj 2008
134
0
6
Östersund
Ja de är sant, ett TILL iq 600rr ämne.:dizzy:

Går i tankarna på en sådan nu och har kollat runt på forumet efter brister och liknande, och lyckades hitta att den drar löjligt mycket soppa jämfört med nuvarande skotern, sen va de ju inte nog med de heller,, försäkringen va ju bara helt otroligt dyr (tycker jag).

nu vet jag inte om jag vill ha skotern längre eftersom man såg pengarna rulla, och ja de är ju klart pengar ska rulla, men inte så fort tänkte jag :biggrin1:

förutom detta så är det säkert en underbar skoter att leka med:)

men nu till er som äger en sån här, vad är eran uppfattning om den, kan ni leka en hel dag utan att tanka elr måste ni tanka för jämnan?:push:
och gärna tips på försäkring :blink1:

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Jag har nyss köpt en och inte hunnit åka mer än några mil. Så hur mkt sås den drar kan jag inte svara på!

Sen betalar jag 4000:-/år helförsäkring vilket jag tycker inte är så farligt dyrt! på dina försäkringar.

Mvh//Ronny

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Min försäkring var på ca 4500 om jag minns rätt.
Jag leker dock inte en hel dag på bara 1 tank

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
hej jag har också nyss hämtat min rr:se försäkringen kostar runt 4000kr som sagt inte farligt tycker jag. å alla som pratar om bensinförbrukning om det hänger på om skotern tar 2 liter milen eller 3 liter. då kan man ju lika gärna skita i å åka skoter da. men jag vet inte vad min rr tar per mil men har haft en edge 600 å den låg nån stans mellan 2.. till 3, 4 liter bror ju på hur man kör. men när jag kör skoter så försöker jag ju inte åka så bensinsnålt som möjligt åker ju för det är kul.