Fundering: Arctic Cat F7

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Hejhej!

Har en fundering över ett missljud.

När jag åker på exempelvis en platt led med ungefär halvgas så hör jag ett metalliskt "shh" ljud från framdelen av skoter.. (Motorn/variatorn) Detta slutar när jag slutar gasa. Ganska dålig förklarning av ljudet men är som ett.. ja metalliskt "shh" ljud.

Kom gärna med förslag över vart det kan komma från eller om jag bara inbillar mig.

Tack för svar!! :D

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
det kan ju vara luft som blåser igenom på nåt ställe och skapar ett konstigt ljud :p kan ju vara så

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Låter ju som att du hör kedjan. Som alltid med såna här ljud: Lyft skotern bak och kör den, lyssna efter ljudet då.

Team Arctic

Medlem
22 feb 2011
18
0
1
Tierp
Är du säker på att det är ett blåsljud? Kan det vara så att det skallrar lite? Jag tänkte på orginalspännena som sitter runtpipan.
Det sitter ju 3 st spännen runt pipan som håller fast värmeskyddet.. Dom brukar bli slappa efter ett tag.. Så dom brukar man få byta ut mot stora slangklammer efter ett tag om man vill slippa det ljudet.

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Japp, kan vara det Och kedjan.. Spännena som du nämnde har vi dragit åt men tycker jag hör ett ljud ändå. Men det kanske bara är jag som konsentrerar mig för mycket på det.. Men ska lyfta upp skotern och lyssna efter ljudet, är det inte kvar så hade jag tur och då var det bara det :) Hör av mig ;)