fundering ang. rev

rambo__

Medlem
16 nov 2007
22
0
1
villken är den bästa reven kring 70 000 kr?
tänkte typ en 600 eller är det värdare att köpa 800?
är sdi bättre?
ja har själv en rev 600sdi 06, och den går ju bra som hellst, e rapp mm, bränsle förbrukningen ligger bra till. sj tycker jag att du ska köpa en 600 för att den e lättare=roligare att leka med och att den drar mindre bensin.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
600 sdi:n går jäkligt fint, räcker för dom flesta.
Ska du ha riktigt mycket att åka med är det 800:a som gäller...
En del säger att 800:an bara rasar, men mina har då funkat iaf...
Det jag tycker du ska tänka på är att få en med nya sc4 boggin, sitter på X-modellerna från -05. Funkar bättre än sc3:an som satt tidigare.
Sen är det ett stort plus om skidorna är bytta mot nåt annat än precision som sitter original...

rotaxkungen

Aktiv medlem
9 jan 2008
80
0
6
Kan du undvara 9900 kr till kan du få en sprillans ny MXZ 600 HO-07,köpte en sådan själv inför denna säsong och jag gillar den skarpt,har även en 500 SS-05 och skillnaden var större än jag trodde.
Förgasarmotor som är förvånandsvärt bensinsnål"ca 2 L/mil" oavsett körsätt,Pilotskidor,32 mm Ripsaw-Matta,SC4-Boggie,Sänkt framvagn 48 mm"känns mindre tippkänslig efter led",klickerdämpare i både boggie och framvagn.
På med en låg ruta och ett par handskydd så blir den väldig mycket snyggare också.

4

426H

Håller med rotaxkungen, pilotskidorna och den sänkta framvagnen som kom -06 var ett stort lyft för reven.