Freeride 2012 visar inte ttemperaturen?

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Efter första turen att med nya skotern så visar den inte tempe . Till höger har man bränsle stapeln och till vänster ska väl temperaturen vara??? Där finns det ingentingaall , hand havande fel eller bör jag lämna in den?

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Någon får rätta mig om jag har fel, men när jag valde i butik mellan en 12 och en 13 BCX så valde jag 13 delvis pga det otroligt överkomliga priset men också för att just tempgivaren ska sitta på orginal, rmotion osv osv.

På 12 bör man köpa en tempmodul för att få samma funktion, dvs ett tillbehör från brp. Tror dom ligger på 1200spänn eller nått i den regionen.

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Någon får rätta mig om jag har fel, men när jag valde i butik mellan en 12 och en 13 BCX så valde jag 13 delvis pga det otroligt överkomliga priset men också för att just tempgivaren ska sitta på orginal, rmotion osv osv.

På 12 bör man köpa en tempmodul för att få samma funktion, dvs ett tillbehör från brp. Tror dom ligger på 1200spänn eller nått i den regionen.
Stämmer nog, varken min eller kompisens FR -12 hade någon Tempmätare. Men det går ju rätt bra utan om man använder hjärnan lite... ut på sidan av spåret ibland om man korsat en stenhård vår-sjö i fjällen o.s.v.

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Stämmer nog, varken min eller kompisens FR -12 hade någon Tempmätare. Men det går ju rätt bra utan om man använder hjärnan lite... ut på sidan av spåret ibland om man korsat en stenhård vår-sjö i fjällen o.s.v.
Javisst, men har du en lampa bara så blir du ju nojjig :p ut på sidan hela tiden, kasta in snö i boggien.. lämna skotern hemma för att åka skidor istället. Haha skämt åsido. Näerå men kan vara skönt med lite koll. Men det krisar ju inte om man är utan.

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Okej tack för den info, har aldrig varit med om att det inte finns motortemp original. Huvudsaken att det Ibtevetnnågot fel på =)