Fraktkostnad Skicka skoter via bussgods

RobinHolmström

Aktiv medlem
2 feb 2008
90
0
6
Stockholm
Tjenare!

Tänkte skicka ett skoterchassi från Stockholm till Piteå och undrar nu ungefär vad det skulle gå på?

Längd: 300cm
Bredd: 150cm
Höjd: 100cm
Vikt: 100kg

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Ring ditt Bussgods-ombud.
Försändelser från/till orter utanför Norrland ger inte korrekt prisuppgift på hemsidan.

B

Biosteel

för mig kostade det 1800 kr att skicka en M5 cirka 50 mil med bussgods :)

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
STOOOR skillnad på en cross och skoter dels vikten samt även storleken.
Bussgods räknar inte bara på vikten utan även på hur stor saken är, billigast enligt mig är att kolla upp med ett fraktföretag som kör dom sträckorna om dom kan hämta upp den.

Kompisen köpte en sno pro 440 från göteborg och fick den fraktad upp till kiruna för 2000kr.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Man beräknar kostnaden efter antalet pallplatser (80*120cm).
En skoter tar i normalfall upp 2-3 pallplatser men om man inte skickar med bussgods utan skickar med något mindre åkeri så kan dom få ner priset regält oftast kan man ställe en skoter uppe på tex ett virkespaket o då blir priset ett annat.
Jag rekomenderar att du kontaktar Pålssons åkeri i Gävle dom har jag anlitat många gånger ett proffsigt bemötande o snabba leveranser tex så har dom fast linje mellan Luleå o Göteborg 3 gånger i veckan.
Jag betalade för en Yamma EX II st från Töre - Gävle 1200kr o då var den inte sammlastad som man brykar säja.