jag har en fundering. När man sitter och läser så ska ju slp pp vara den bästa skidan men plötsligt så började alla byta till c&a skidor speciellt i skotercross. Någon som vet varför?
Det beror helt på vad du har för skoter. Tycker att slp passar bäst på xp´n jämte me c&a och c&a på en f7a det är helt upp till dig själv vilken som är bäst.
Är det inte slp som kan vara spårkänsliga när det är skare?! Har för mig att det var dom som kunde dra iväg så ordentligt att man kan flyga av om man inte har lite pulver i armarna, är inte säker men tror det var så rätta mig om jag har fel
Som sagt, helt olika skidor.
Jag har testat båda märkena, och på mina Arctic tycker jag att PP passar bäst.
Men på min Nytro var de hemska, så jag har nu C&A XTX på maskinen och tycker att de funkar bra.
Men det är mycket tycke och smak.
ärligt talat! tror det kvittar vad vi säger, ni måste känna själv, jag menar skriver någon "hade slp på min enduro, helnöjd, köp dom!!" betyder ju ändå inte att det är bästa för din skoter, måste nog få sin egen uppfattning (min åsikt!)
Slp pp är dom absolut bästa skidorna till "moderna" skotrar med lätt-lagom skidtryck..
Dvs att en rx1 ska absolut inte ha slp skidor med de är ju inte heller en skoter utan en valross..
Har haft slp på zx, rev och nu re-x och tjejjens freestyle och dom är de bästa jag testat.
Sen tycker jag dessutom c&a är grymt fula..
De jag säger är att jag kört iaf 500 mil med slp och kommer aldrig ha nått annat som de ser ut i dagens marknad iaf.
Och anledningen till att skotercross åkarna kör mycke c&a nu är nog en rent ekonomisk grejj dvs. c&a satsar hårdare och betalar mer . iof en ren gissning
Anledningen till att dom åker c&a i skotercross tror jag inte beror på ekonomiska faktorer utan helt enkelt att dom går bättre på banan. vill du vinna sm/vm då kan du ju glömma tänka ekonomiskt då åker du det som passar dig och din maskin bäst. så nå ekonomsikt tänkt tror jag inte på.