Har nyss skaffat mig en F7 sno pro -05 med lite godis saker på.
Den har följande recept:
*F8:a kit= cylindrar & topp
*boondocker
*Koso dl dual Egt
*boyesen reeds
*större Y-rör
*speedwerx pipa
*high-flo lufttratt
*bytt tändkil (grader vet jag ej)
*variator kit (obh)
*crossfire drevning
Den är inställd och justerad på firma sa försäljaren, men jag är lite nyfiken bara vad avgastemepen bör ligga på?
Vid tomgång, lungkörning i jämnfart, och vid full makaron! Bara så jag vet att det står rätt till, ska kolla stiften oxå, kolvtoppen kan bli lite värre att läsa av kanske, eller nån som har nått tips och trix hur man gör på ett lätt sätt utan att riva hela skiten?
Nån som skulle kunna uppskatta effekten på maskinen, vore lite skoj att veta på ett hum mellan tummen och pekfingret. Nån bäkning blir det inte den här säsongen iaf.
Måste man ha nån särskilt boondocker om man ska åka turbo? Är lite sugen på att åka turbo skoter, har aldrig byggt en 2 takt turbo anläggning så det vore en liten utmaning att pröva på kanske.
Den har följande recept:
*F8:a kit= cylindrar & topp
*boondocker
*Koso dl dual Egt
*boyesen reeds
*större Y-rör
*speedwerx pipa
*high-flo lufttratt
*bytt tändkil (grader vet jag ej)
*variator kit (obh)
*crossfire drevning
Den är inställd och justerad på firma sa försäljaren, men jag är lite nyfiken bara vad avgastemepen bör ligga på?
Vid tomgång, lungkörning i jämnfart, och vid full makaron! Bara så jag vet att det står rätt till, ska kolla stiften oxå, kolvtoppen kan bli lite värre att läsa av kanske, eller nån som har nått tips och trix hur man gör på ett lätt sätt utan att riva hela skiten?
Nån som skulle kunna uppskatta effekten på maskinen, vore lite skoj att veta på ett hum mellan tummen och pekfingret. Nån bäkning blir det inte den här säsongen iaf.
Måste man ha nån särskilt boondocker om man ska åka turbo? Är lite sugen på att åka turbo skoter, har aldrig byggt en 2 takt turbo anläggning så det vore en liten utmaning att pröva på kanske.