Frågor angående skoterleder i söderhamns kommun.

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
Tjena! undrar lite hur det ser ut på skoterleds fronten i enånger/långvinden i söderhamns kommun? har sökt lite på internet men jag hittar inget, men det är ju folk som kör utanför oss på bottenhavet på vintrarna så det måste ju finnas leder i närheten? frågar bara för att vi har köpt ny stuga och de har ju vart kul att kunna sätta sig på skotern och bara dra iväg så man slipper släp osv =)
mvh/micke

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
va inne och kollade den sidan för ett tag sen men det vart man inte klokare av direkt, skulle va kul om nån visste vart lederna går nånstans på ett ungefär i enånger så man har nåt att börja med liksom =) mvh

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
42
Gräsmyr / Umeå
jag har skoterledskartan från kartman.se och tyvärr är det inga leder inlagda på det området..

ett tips är att gå till kommunkontoret eller turistinformationen närheten, dom ska ha ledkartor över området. dessa brukar dock inte vara så aktuella men det ger kanske nånting..

annars kanske det finns någon lokal skoterklubb där som kan bistå med en ledkarta...

använder du gps så råder jag dig att skaffa denna gps-ledkarta och skicka in spåren däromkring så den kartan blir mer komplett..

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
va inne och kollade den sidan för ett tag sen men det vart man inte klokare av direkt, skulle va kul om nån visste vart lederna går nånstans på ett ungefär i enånger så man har nåt att börja med liksom =) mvh
Vet inte om du varit in på denna site
http://www.smksoderhamn.com/kontakt/kontakt.html
men här hittar du en kontakt till en som kanske vet något om det du funderar över.

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
Ringde en kille ifrån söderhamn mk som ja snacka lte med men han visste inte direkt om det fanns leder eller ej uppmot långvinds hållet :( btw det ligger i hudik och inte söderhamn jag som blandade ihop länen :p men som sagt är det nån som vet så skule det va hyggligt att få svar så ja slipper ta skotern till släp i edsbyn/alfta och köra som förr =/
mvh

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Jag har ingen aning du, har mer koll med lederna mellan Söderhamn-Trönö-Bollnäs. Men skulle nästan inte tro det men kan leta ;)