Fotad på isen?

ledajn

Välkänd medlem
13 mar 2010
368
0
16
umeå
Ja nu måste jag ju göra en tråd om detta. Vet inte om de finns en redan men ja hittar inte iaf!

Är det bara jag eller har andra erfarenhet av att folk sliter upp kameran då man kör förbi dessa pimplare och skidåkare!

För mig känns de rent obehagligt att dom står och fotar en då man glider förbi!

Varför gör dom det? Är det för att dom stör sig och letar bevis att man kört för fort eller att dem vill ha en bild på skoter åkarna bara för att dem tycker bilderna blir bra/roliga?

Dela din åsikt om detta om du vill:)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag har en kanske en dum fråga; använder du original slutburk eller leva om så in i h-vete slutburk? Jag tänker direkt negativt när jag läser att några jon sliter upp kameran bara för att fota några simpla skoteråkare, det är inte direkt ovanligt att skoteråkare och pimplare/skidåkare delar samma is. Men det är klart om folk skulle köra förbi mig när jag ligger som en valross på isen i mach 2, gärna mindre än en armslängd ifrån skulle ja bli lite bitter :)

Nästa gång det händer stanna av och fråga, klart det bästa tricket att få en förklaring ^^

Last edited:

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Jag har oxå varit med om detta. Men inte reflekterat över de. Men oftast yngre personer ( läs innan skoterålder) som fotar. Samma sak då jag är ute med gatbilen är det många som tar fram telefonen å fotar eller filmar ljudet ur den ;). Lite roligt med uppmärksamhet. Då slipper man ju gå på krogen för de :p...

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Ja nu måste jag ju göra en tråd om detta. Vet inte om de finns en redan men ja hittar inte iaf!

Är det bara jag eller har andra erfarenhet av att folk sliter upp kameran då man kör förbi dessa pimplare och skidåkare!

För mig känns de rent obehagligt att dom står och fotar en då man glider förbi!

Varför gör dom det? Är det för att dom stör sig och letar bevis att man kört för fort eller att dem vill ha en bild på skoter åkarna bara för att dem tycker bilderna blir bra/roliga?

Dela din åsikt om detta om du vill:)
Håller med "Hellboy" varför inte bara stanna och fråga ?

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Händer mig varje gång jag är ute men här är det ungefär lika vanligt med skotrar som med kameler på isen så man får väl finna sig i att vara lite exotisk/excentrisk och glatt le och vinka. Egentligen så har dom precis släpat sig svettiga i fyra kilometer genom snön med fiskedonen, så det enda dom vill ha är fotobevis till frun så att dom kan lobba för en investering till nästa år.
"Titta, det finns visst dom som har skoter här också, och tänk vad med fisk jag skulle kunna ta hem istället för att släppa tillbaka dom som är för stora att bära!"

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Har aldrig varit med om det, ännu. Men jag blir däremot riktigt less på skidåkare som ser allmänt griniga och sura ut trots att man kör helt normalt efter markerad led, kör förbi Saltoluokta när det är som mest skidåkare så förstår ni :)

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
haha kan då förstå att dom ser griniga ut. var inte så glad själv när jag var i tarradalen å skidrade i en vecka när alla skotrar bara susade förbi som ingenting:p fan så arg man vart :)

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Men du var väl inte grinig över att det låter, går fort, förstör "deras" skidspår eller vad det nu är skidåkare klagar över, du var grinig för att du inte hade tillgång till skoter just då? :biggrin1:

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Kan bara tala för mig själv, men när jag har suttit och pimplat och tagit upp kameran för att de kommer en skoter, så handlar det ofta för mig om att ta actionbilder med systemkameran. Men som sagt, talar bara för mig själv :)