Forumträff i vnter?

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Ja jag har också funderat på om det ska bli något i vinter men nu med ny ledning/ägare på tidningen så kan det säkert bli lika bra som det ska ha varit första året det var träff.
Förra vintern var det ju bara jag och Johan_EFI som träffades så det var ju inte så mycket till Forumträff.
Vi hade det i alla fall trevligt och även med lite äventyr.

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.153
24
38
Kom till jorm v8 ;) vi är då ca 30 pers som ska dit då som det ser ut

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Kom till jorm v8 ;) vi är då ca 30 pers som ska dit då som det ser ut
Ja det kanske inte är så tokigt lagom långt för folk nere i dalarna så att de kan komma upp och då kanske vi alla kan få se Chris skapelse irl och jämtlänningarna får ju nära och vi i lappland får ju en lagom dagstur ner dit. Finns det bra möjligheter för friåkning, boenden mm?

David mach Z: om du lurar iväg Johan på fler trevligheter så säg till. Skulle gärna testa ett par boggies jag trixar med:)
Självklart ska jag säga till :) Johan vet ju var jag håller hus numera på vintern så han och du är välkomna.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
OK...det var ju en bit dit :) Över 70mil därifrån jag har skotern och över 100mil hemifrån....enkel väg

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.153
24
38
Ja det kanske inte är så tokigt lagom långt för folk nere i dalarna så att de kan komma upp och då kanske vi alla kan få se Chris skapelse irl och jämtlänningarna får ju nära och vi i lappland får ju en lagom dagstur ner dit. Finns det bra möjligheter för friåkning, boenden mm?

Nästan bara friåkning och ett av sveriges skoterparadis skulle ja vilja kalla det, boenden kan vara lite knöligare att få tag i om man är sent ute, men vecka 8 är inte direkt högsäsong så det borde inte vara så svårt att få tag på boende, finns både på fiskecampingen och vandrarhem. Hur det är med privata stugor att hyra vet jag inte så mkt om men det borde man kunna få svar på via ngt telefonsamtal till antingen campingen eller vandrarhemmet. :)

Last edited:

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.153
24
38
Skulle vara riktigt kul! Dock 50 mil enkel väg till jorm..
var bara ett förslag :) men det blir nog alltid långt för ngn iom att vi är ett rätt avlångt land med forummedlemmar från norr - söder.

Tror att ja själv har ca 35-40 mil till Jorm härifrån

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.153
24
38
Jag skulle tipsa om Borgafjäll i dessa tider.
1 meter ligger dom på nu :) och relativt centralt i fjällkedjan
Inte överdrivet stor skillnad på borga lr jorm va? Det är väl inte så långt mellan har jag för mig, kan ha helt fel dock :) själv åker jag nog till borga v12

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
appropå jorm å boende så finns ju korpens öga också.. klimpfjäll finns ju också, stora å bra stugor å även hotell. har bara goda erfarenheter därifrån. :)

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Hmm låter ju intressant nu när man har bil och kan ta sig härifrån. Jorm var kanske lite väl långt om jag ser rätt. :)

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Jag och asker kör forumträff var och varannan helg runt Jorm :rolleyes:

Men ja även för oss bor i "närheten" är det ju en bit så en gemensam träff lär va svårt att motivera både ekonomiskt & logistiskt...
Kanske dela upp det på olika ställen, men tyvärr verkar ju uppslutning ha vare rätt klen ifjol...