Formula Z Högkammsmatta?

Raggarn^

Ny medlem
5 dec 2010
4
0
1
hejsan! jag undrar hur höga kammar man kan få på denmodellen? är det 38 som är stopp eller går det att med enkla metoder kränga på en 44mm matta? tacksam för snabba svar!

Ante85

Aktiv medlem
29 jan 2008
64
0
6
Boden
Jag skulle nog tro att 38 är det största som går på utan modiferingar men kapa till en träkloss och dra runt i mattan så vet du säkert.

Ante85

Aktiv medlem
29 jan 2008
64
0
6
Boden
Säker mindre drivhjul det kan hända att du får sänka boggin ochså om det tar i kylarn i band tunneln.

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
om man vill ha på en 44mm då, vad tror du man måste modifiera då?
Nu är jag inte hundra säker på hur chassit ser ut på den sådan skoter som du har.
Men när jag bytte till 44mm matta på min Mach 1 -97 (hyffsat lika iaf?), då var det följande som gjordes:
Sänka ner boggien, byta drivhjul från 9 till 8 kuggar, slipa ner kylflänsarna i framkant av tunneln och flytta ner "stödhjulen" uppe i tunneln.
Sen blev det även nerdrevning tre kugg för att få en lite piggare maskin.

Blev lite pill, men helt klart värt de i slutändan.

wasted

Välkänd medlem
18 sept 2009
132
0
6
Ånge
Tjena. Jag hade en Z 583a, som jag satte dit en 38as på och då vart det bra tajt. Men OM du funderar på 44 så bör du väl ändå byta till non-slip för att den inte ska kugga över och då är det ju snabbt gjort att gå ner en dimension till 8kuggars.
Men med 38as matta så är det skillnad som natt och dag.
..Men hade det varit jag så hade jag satt dit en 345/38 och ett par bredare skidor.