Fjärrstart?

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
såg en annons på blocket en apex som hade fjärrstart, är de orginal eller nånting man kan ordna själv?

klstjo

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Kiruna
Hmm... av vilken anledning ska man ha fjärrstart på skotern?
...man kanske inte tycker om att gå ut och starta skoter under klarblå himmel -5°C och gnistrande snö, utan sitter hellre flippar på fjärrkontrollen och tittar ut genom fönstret medan kompisarna kör :heh:

Sorry jag kunde inte hålla mig..

/Stefan

Snävan1

Semi PRO sledder
29 okt 2004
28
0
0
Strand
...man kanske inte tycker om att gå ut och starta skoter under klarblå himmel -5°C och gnistrande snö, utan sitter hellre flippar på fjärrkontrollen och tittar ut genom fönstret medan kompisarna kör :heh:

Sorry jag kunde inte hålla mig..

/Stefan
Eller också kanske man vill starta igång den innan man klätt på sig så att den är varmkörd när man är klar. Då hinner man kanske istället köra lite mer än kompisarna. ;)

mogge.n

Välkänd medlem
11 mar 2007
238
0
16
Eller också kanske man vill starta igång den innan man klätt på sig så att den är varmkörd när man är klar. Då hinner man kanske istället köra lite mer än kompisarna. ;)
Och under tiden man klär på sig så har grannens snoriga 8 åring slängt sig upp på den startade skotern o dragit iväg in i den andre grannens nya BMW... :eek:

Snävan1

Semi PRO sledder
29 okt 2004
28
0
0
Strand
Och under tiden man klär på sig så har grannens snoriga 8 åring slängt sig upp på den startade skotern o dragit iväg in i den andre grannens nya BMW... :eek:
Det var jag lite rädd för också men den jag köpte från sledstart.com har en säkerhetsfunktion som gör att motorn dör om man trycker in bromsen eller varvar över 3000rpm eller nåt sånt. För att komma förbi den spärren måste man sätta i startnyckeln och vrida på tändningen. Så jag känner ingen större oro över det längre. :)