Fjädring på arctic cat zr800

Rob3124

Ny medlem
27 jan 2019
2
0
1
30
Svergie
Behöver hjälp med boggie fjädringen på min skoter,

Är inte så jätte kunnig men..
Har försökt ställa in dom på olika sätt
Men tycker att den känns så låg bak,

tar jag tag i sittdelen och drar den uppåt så går det säkert att flytta upp sittdelen 10-20 cm än vad den står om jag släpper den.

Själva fjädringen är ganska mjuk när jag trycker ner allt och den fjädrar tillbaks.

Ska det vara så eller är det något jätte galet?:)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.901
886
113
Kramfors
Behöver hjälp med boggie fjädringen på min skoter,

Är inte så jätte kunnig men..
Har försökt ställa in dom på olika sätt
Men tycker att den känns så låg bak,

tar jag tag i sittdelen och drar den uppåt så går det säkert att flytta upp sittdelen 10-20 cm än vad den står om jag släpper den.

Själva fjädringen är ganska mjuk när jag trycker ner allt och den fjädrar tillbaks.

Ska det vara så eller är det något jätte galet?:)

Spänn toritionsfjädrarna max de gör du genom att vrida blocken de ligger spänd mot. Men de duger sällan och då finns de nya starkare att köpa Fjädrar från 440 crossmaskin är hårdare.jag kommer inte ihåg några beställnings nr men de finns flera starkare fjädrar från original arctic cat.

Rob3124

Ny medlem
27 jan 2019
2
0
1
30
Svergie
Spänn toritionsfjädrarna max de gör du genom att vrida blocken de ligger spänd mot. Men de duger sällan och då finns de nya starkare att köpa Fjädrar från 440 crossmaskin är hårdare.jag kommer inte ihåg några beställnings nr men de finns flera starkare fjädrar från original arctic cat.
Vad har dom där banden ( spännbands liknande) för funktion? Får man upp bak delen nå mer genom att spänna dom alt släppa dom? Finns 2 fram och 1 bak:)

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.901
886
113
Kramfors
Banden hindrar boggin att fjädra ut max. Men rör inte dem de är toritionsfjädrarna som trycker upp chassit i första hand för du säger ju att du kan lyfta upp maskinen i baken flera cm.

Reactions: Rob3124