Firecat eller sxviper?

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
De har höjt vikten lite på Artic cat så de håller antagligen lite bättre än förra året

Så det är säkert en bra skoter, de håller kanske ihop??
 

mattio

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Höjt vikten på Arctic säger Kootte?????? FEL!!! Alla Arctics modeller är bantade till årsmodell 2003!!!!! Och F5/F7 fanns ju inte förra året så då finns inget att jämföra med.

Om du ska spendera pengar i denna klassen bör du kolla på andra märken också! Försök provköra så många varianter som möjligt. Alla nya skotrar idag är bra oberoende av märke, men de har lite varierande egenskaper! vad du själv vill ha vet du ju bäst själv. Du har inte angett i din fråga vad du vill ha ut av din skoter så då är det också omöjligt att svara mer specifikt!

/Matti
 

r3tard

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
hej
Arctic har höjt vikten från 197kg på F7:an med ca 10kg på av att de har stoppat dit en extra kylare, jag har då beställt en F7:a och det kommer nog att vara en mycket rolig skoter.
 

mattio

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
OK, du menar så, då förstår jag, mitt misstag!!! Dom har höjt vikten på F7:an från förseriemodell till utleveransmodell!!?

Men den är väl rätt lätt ändå så det rör nog på sig när man trycker in tummen tänker jag :)

Ha´de / Matti
 

Freddde

Välkänd medlem
1 jan 2000
170
0
6
En SX Viper med trippelpipor är nog inte helt fel!! Men firecaten är ju läcker den också!!

Jag tror nog att du blir nöjd vad du än väljer av de där två!! :)
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Det var ju ganska olika skotrar att välja mellan. Firecat skulle jag jämföra med ProX och REV. Ganska mycket race-stuk. SXVipern är i mitt tycke mer en glidarskoter, rolig på led, inget jobbigt underhåll, mycket köra - lite skruva. Frågan är vad man vill ha för typ av skoter.
 

mrsxviper

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
sundsvall Sverige
hej det är helt klart 2st fina maskiner

efter dom här 40 mil jag kört med min viper så känns det som jag aldrig vill byta bort den.

rapp motor,kannon sköön utanför leden,bra komfort

jag och polarn var ute i helgen och lekte utanför leden och hans rmk800 körde fast mer än vad jag gjorde. så det tycker jag är possitivt att yamaha har fått fram en maskin som det går att köra med i djupsnön.


men köper du en artic så lär du inte bli missnöjd heller

skota lugnt

mvh Mrsxviper