fettnipplar på Pro X2?

jNs

Välkänd medlem
28 nov 2006
134
0
6
34
Kramfors
Tjena, jag försöker ta reda på hur många nipplar det finns att smörja upp!

i boogien, framvagnen och uppe på styrstången har jag hittat, men sitter en nippel på bromsoket med, kan det stämma att man ska smörja där?

vad finns det mer för ställen?

Mvh Jonas

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Nippeln på bromsoket är för att lufta bromsen, inte pumpa i fett :) Du har en till nippel till styrstången bakom motorn, tror man ska komma åt den utan att plocka lös alltför mkt

jNs

Välkänd medlem
28 nov 2006
134
0
6
34
Kramfors
en bakom sekundären och mer ner på styrstången okej,

men jag har bara hittat en nippel i boogien, den längst bak typ på saxen där, det kan väl inte vara alla?

sen ska det bara vara en nippel per sida i framvagnen? vid en led ovanför skidorna typ

EDIT: nu har jag gjort den där bak i boogien, uppe på styrstången, bakom variatorn (vettefan hur bra de gick, vart så snett pga trångt), sen 2 st på varje sida framvagn, nere vid skidorna och uppe vid leden.

uppe i 7 stycken, vilka kan jag ha missat?

Last edited:

jNs

Välkänd medlem
28 nov 2006
134
0
6
34
Kramfors
nu är den på styrstången vid motorn gjord med, uppe i 8 st...

okej, bara och leta vidare då, men nu kan det väl inte vara så mycket mer än boogien kvar väl?

EDIT: hittade en till på staget nedanför den jag hittade, + en framför bakre boogie dämpen, såg inte men kändes som en så hinka i lite =)
10 st nipplar vart de då.

fler än 3 i boogien?

Last edited:

jNs

Välkänd medlem
28 nov 2006
134
0
6
34
Kramfors
då har jag bommat en i boogien isåfall,

Olofmikael: den har jag fått tag på, den sitter bakom på vänster översida sett drivaxeln