Felaktiga miltal ski-doo xp -08

jahaja

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Har en summit 800r -08 som gått 550mil, men nu när jag startar den så har miltalen ändrats till 3870mil!! Någon som vet vad skom kan ha hänt eller om det går att fixa på något sätt?

Även klockan nollställs efter varje körning, men detta är jag osäker på om den gjort tidigare.

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Du kan ju testa att ta den till en ÅF som får ställa om den till miles och sen koppla ner allting och sen ställa tillbaka till km och se om det blir någon skillnad.
Om du inte har elstart så ska inte klockan visas alls, utan batteri så nollställs den varje gång.

Men jag tror nog att mätaren bara har fått fnatt och sagt upp sig.

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Du kan ju testa att ta den till en ÅF som får ställa om den till miles och sen koppla ner allting och sen ställa tillbaka till km och se om det blir någon skillnad.
Om du inte har elstart så ska inte klockan visas alls, utan batteri så nollställs den varje gång.

Men jag tror nog att mätaren bara har fått fnatt och sagt upp sig.
Min mätare nollställs då inte på tid. Det är ju totalt antal km, osså finns det en som du kan nollställa vid varje körning. Plus ett mode för antal timmar/minuter.

Dentonmedreven

Välkänd medlem
18 feb 2013
136
1
6
Sundsvall
Jag hade en Rev 800 -03 med exakt samma problem, dock stod det att min hade gått 8000 mil. Därefter körde jag på tripmätaren för att få de rätta miltalen.